{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 8 mei 2013

Bijna moederdag!

Bijna moederdag!


In deze week, waarin ik deels nog vakantie heb, ben ik ook nog aardig "druk" met freubelen! Twee avonden workshop, één keer onze eigen handwerkavond en de tweede keer gaan we als deelnemer naar de freubelavond van Katrein. Ik wijd volgende week nog een blogje aan de "werkzaamheden". 

Omdat het zondag moederdag is, heb ik nu nog wat leuke ideetjes die ik wil delen. Op de handwerkavond hebben we deze patroontjes ook al gedeeld. Ik vind ze zelf erg leuk!


Slingertjes met madeliefjes, (voor ma de liefste!), klavertjes en hartjes en, ik woon natuurlijk in Friesland, pompebledsjes!

Allereerst de madeliefjes:


Het patroon vond ik hier. Je kunt ook nog variaties maken met andere kleuren, bijvoorbeeld kleine zonnebloemen met een bruin hart en gele bloemblaadjes.

Dan de hartjes: 

Dit patroon komt hier vandaan. Ik knoop zelf altijd begin- en einddraad aan elkaar en maak daar het ophanglusje van.
Een variatie op dit patroontje is het kleine pompeblêd. Dat patroontje is te vinden op de website van De Breimeisjes, klik hier.

En dan de klaver vier nog, in de volgende slinger gecombineerd met de madeliefjes en de pompebledsjes:

Dit is een kleine variatie op het patroontje dat ik hier vond. Ik haakte als steeltje acht lossen en ging daarna met zeven halve vasten weer terug. Ook hier heb ik begin- en einddraadje aan elkaar geknoopt en er een lusje van gemaakt.

Je kunt dus een slingertje maken, maar ook een ketting! Daarvoor haakte ik allemaal lossen en met regelmatige afstanden een bloemetje vasthaken met (1 vaste, 2 of 3 losse, 1 vaste). Door twee vasten te gebruiken draaien de bloemetjes niet zo. Op deze foto kun je de achterkant zien:


Alle moeders wens ik een fijne moederdag! En ook iedereen een heel fijn lang weekend gewenst!


Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Zo fijn en zo mooi. Je zou haast willen dat het elke dag moeder dag is. Die slinger zal nog lang blijven hangen denk ik. Duidelijke uitleg trouwens.
    Geniet van je lang weekend.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al begonnen met de madeliefjes, zo schattig. Ik heb ze in de winkel al zien hangen. Dank voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n leuke slingers Akkelien, je geeft niet op! Blijft gewoon aan de gang met iedereen blij te maken.
    Maar Moederdag is natuurlijk iets speciaals, dat vinden wij moeders allemaal :) en hopelijk wordt er ook aan gedacht!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Akkelien,
    ik heb je mail beantwoord. Maar de sever zegt dat de mail niet verzonden is, maar soms doet die het wel. Er is blijkbaar bij Belgacom een probleem.Laat maar weten of je nog geen antwoord hebt, dan probeer ik het nogmaals.
    Daarom laat ik het je via de blog weten dat er soms iets mis gaat.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen