{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 8 oktober 2013

Dinsdag poppendag (5)

Dinsdag poppendag (5)


Wat zijn er de laatste tijd weer prachtige poppen gemaakt! Ik heb er heel wat voorbij zien komen op diverse blogs. Ook veel "hippies" en die zien er ook geweldig uit! Zelf had ik tot nog toe drie poppen gebreid, waarvan één in opdracht. Deze had roze haar en in eerste instantie vond ik dat wat vreemd, maar toen ze klaar was, was ik zelf enthousiast! Ze is ontzettend leuk geworden en ik mis haar nog steeds een beetje.


Het boek "Arne en Carlos breien de bloemetjes buiten" had ik al, maar ik kwam er toch niet toe om aan een nieuwe pop te beginnen. Deze zomer zag ik bij blogvriendin Daniëlle op de blog een hele leuke Hippie, kijk maar eens even hier. Mijn grote jeugdheldin Pippi Langkous! 

Ze bleef in mijn gedachten en ik heb kort geleden Daniëlle gemaild, hoe ze het gedaan had. Pippi staat namelijk niet in het boek. Daniëlle heeft haar naar aanleiding van plaatjes gemaakt en haar eigen fantasie en dat is haar wel toevertrouwd: ze heeft regelmatig de prachtigste poppen op haar blog!

Pippi bleef in mijn gedachten en ik heb het boek van Astrid Lindgren erbij gepakt. Daar heeft Pippi echter totaal andere kleren aan! Een zwarte en een bruine kous, een blauwe jurk met lapjes.... Dan zijn die oranje en groene kousen toch wel leuker! En toen bleek dat Katrein Kunst wat nieuwe herfstkleurtjes katoen had besteld: 


Ik heb de breipennen bij elkaar gezocht en ben begonnen, geïnspireerd door Daniëlle en met wat fantasie:


Het gaat sneller dan met de grote poppen. Kijk hier maar eens, het verschil met de voet van pop Alies is behoorlijk groot!


Dus: het begin is er! Van hippie "Pippi"!

Meer nieuws over poppen en andere Arne & Carlos-projecten verwacht ik te kunnen zien bij Daniëlle, Rita, Wieke en bij Wollige Werkjes.

Liefs van De Breimeisjes!

6 opmerkingen:

  1. Je poppen zijn prachtig, zelfs met roze haar, je hebt gelijk! Je hebt leuke plannen om pippi langkous te maken, die staat ook nog op mijn verlanglijstje ooit :) Je hebt in elke geval leuke kleurtjes ervoor gekozen, ze wordt vast een knappe meid!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je mooie kleuren uit gekozen. En die kousen, jij hebt er duidelijk zin in. Zo vrolijk gestreept. Ben benieuwd naar het resultaat. Misschien als je Pippi af is, moeten ze eens samen komen ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in mijn hoofd hadden die kousen streepjes, maar ik heb op de plaatjes gezien dat het verbeelding van me was. Toch breit dat best leuk, en wat eigen inbreng is altijd goed, toch!

      Verwijderen
  3. oooooh, jij gaat ook een Pippi maken, wat leuk!
    Ik ben heel benieuwd hoe ze worden gaat, maar dat zal jou kennende vast goed gaan komen. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh ben benieuwd hoor en ja hé je bent zo klaar met Pippi, alles is zo'n stuk kleiner en ze zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen