{ 'anonymize_ip': true }

maandag 28 oktober 2013

Muts haken

Muts haken


Zo leuk: ik zag dat ik al weer wat officiële volgers mag verwelkomen! Gezellig dat jullie er allemaal zijn!

Het is helemaal hip, mutsen haken. Allemaal boekjes met patronen in de winkels en zelfs bij de Lidl kon je een mutsenpakket kopen. Wat ik dus gedaan heb (kijk maar hier). Erbij zat een patroon, maar in zulke onmogelijk kleine letters! Gelukkig heb ik dat kunnen vergroten met de printer :-)

Ik haakte een muts voor echtgenoot. Ik deed er langer over dan ik dacht, omdat ik eerst eigenwijs begon met stokjes in het midden, terwijl in het patroon al vasten werden genoemd. Het model kreeg toen een rare punt en dus ben ik overnieuw begonnen. Ook nog een paar telfouten, maar het uiteindelijke resultaat is goed.


Voor de kleurovergangen haakte ik een halve vaste in de oude kleur en daarna nog een halve vaste in de nieuwe kleur. Hierdoor verspringen de meerderingen ook iets. Ik vind het zelf wel een mooi effect.



Op die hippe mutsen worden labels vastgezet. Dat kan ik ook! En echtgenoot vindt het goed.



Een echte muts, handgemaakt door een Breimeisje!

Liefs van De Breimeisjes!

7 opmerkingen:

  1. De echtgenoot mag best fier zijn op zo een leuke muts. En natuurlijk MOET daar een labeltje op.... Wat had je gedacht !
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een knappe muts en zo ECHT met dat labeltje erop, stoer :)
    Morgen misschien geen poppendag of wel, er hebben er verschillende blogvakantie :(
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. petra van Oeffelen28 oktober 2013 om 18:06

    Ik heb t setje ook gekocht maar ben een beginner en snap de beschrijving echt niet vooral de 1e toer niet. Waar moet ik die vaste in haken? Zou jij mij kunnen helpen? Alvast bedankt. Groetjes petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal er morgen nog even naar kijken, dan laat ik het je nog weten, Petra!

      Verwijderen
    2. je haakt 3 lossen en maakt al de vasten die gezegd worden in de 1e toer in de 1e losse.
      dus staat er haak 6 vasten.. dan haak je 5 vasten in de eerste losse (+ de andere 2 lossen = 6)

      Verwijderen