{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 7 maart 2014

Award

Award


Bij mijn lievelingsprogramma Man bijt hond waren ze druk met de Oscarverkiezing en ineens ontving ik zelf een award! Nu heb ik daar een dubbel gevoel over: aan de ene kant is het heel aardig bedoeld door degene die mij nomineert en aan de andere kant is het een beetje zoals de vroegere kettingbrief. Dus wat zal ik er eens mee doen? 

Allereerst wil ik Tineke bedanken: zij nomineerde mij, hier is de link naar haar blog over de award.
En misschien zijn er inderdaad wel mensen geïnteresseerd in wat feiten over mij. 

Wild breien
De Breimeisjes, dat zijn vriendin Lydia en ik samen. Alleen is het bij mij wat verder doorgeschoten en heb ik de website én de blog erbij. Zonder Lydia was het nooit wat geworden, daarom blijft de naam in meervoud. De verdere feiten gaan alleen over mij, Akkelien Smink.
Ik ben geboren in IJlst, Friesland, in 1965.
Van 1990 tot 2003 heb ik in Nieuwegein gewoond.
En sinds juni 2003 woon ik weer in Friesland, in Sneek.
Mijn meest bijzondere dag was op 5 maart 2000, toen werd ik moeder!
Ik ben moeder van zoon Piet.
En sinds 1991 getrouwd met Ruben. 
Ruben ken ik al van school, we zaten bij elkaar in de klas, het laatste jaar van de Pedagogische Academie.
Ik vind breien en haken heel erg leuk!
Echt een sportief type ben ik niet.
Toch fiets ik heel veel! Ik doe bijvoorbeeld alle boodschappen op de fiets.
En ik schaats, ik doe aan schoonrijden, want het lijkt me fantastisch om dat op mijn 75ste nog te durven! Helaas ben ik niet zo getalenteerd, maar leuk is het gelukkig wel.

Dit gordijn haakte ik voor een schoonrijdster, zij is inmiddels al 77 en schaatst nog steeds!

Hier is het rijtje vragen dat Tineke samenstelde met daartussen mijn antwoorden:
- Wat voor kledingstuk draag je het liefst.
Spijkerbroek
-Wat is je lievelings dier.
Wij hebben geen huisdieren. Ik geniet altijd erg van de vogels in de tuin!
-Hou je van zoet of hartig.
Als ik moet kiezen, ga ik voor zoet.
-Wat is je favoriete eten
Ik ben dol op eten en vind bijna alles lekker!
-Heb je hobby's
Ja, natuurlijk breien en haken, ook bloggen, lezen, eten, en nog zoveel meer!
-Wat is je favoriete muziek
Ik heb geen speciale voorkeur, ik heb graag de radio aan en vind heel veel leuk.
-Welk seizoen vindt je het leukste
Ik houd wel van de seizoenen, ik geniet ervan als we buiten kunnen eten, maar een mooie winterse ijsdag vind ik ook heerlijk.
-Wat is je favoriete kleur.
Paars en blauw.
-Waar ga je naar toe dit jaar op vakantie
Noorwegen! 
-Welke provincie vind je het mooist
Ik houd van Friesland, maar vind heel Nederland wel mooi.
-Waar ga je graag shoppen
Sneek is een hele leuke winkelstad! Ik ben blij dat ik weer in Sneek woon!

De Sneeker waterpoort, ingebreid.

Nu is het bij deze award de bedoeling dat ik ook weer blogs nomineer, en dat deel vind ik lastig. Omdat ik het zelf niet graag krijg, wil ik het ook liever niet doorgeven. Wat ik wel wil laten weten is dat ik erg geniet van het bloggen, van het lezen van jullie reacties, van het lezen van jullie blogs, soms als volger, ook vaak als zeer regelmatige bezoekster. 

Dus bij deze, lieve blogvriendinnen en lezers, wat fijn dat jullie er allemaal zijn, jullie verdienen wat mij betreft allemaal een award, een lintje, een medaille, een eerbetoon! 

Nog even over iets anders: dé deken! Ik ben nog niet helemaal bij, maar ik snap die bobbeltjessteek wel:



Bij deze toeren was het belangrijk om op de achterkant te starten met de eerste toer en dat de bobbeltjes aan de voorkant gehaakt worden. 
Ik ben morgen van ongeveer 14.00 tot 15.00 uur in de winkel van Katrein Kunst! Met dé deken!

Heel graag wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend!

Liefs van De Breimeisjes!







5 opmerkingen:

  1. Zo Akkelien, nu weten we weer wat meer over jou...
    Leuk dat je morgen bij Katrien in de winkel bent. Ik kwam zeker af, als Sneek niet zo ver was. Veel plezier morgen. Fijn weekend nog en geniet nog van het zonnetje.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu hebben we je wel wat beter leren kennen, zelf ben ik ook geen fan van dat awardgedoe, maar ja. Denk net als jij dat iedereen op zijn manier wel een lintje voor iets verdient. Je deken heeft mooie kleurtjes. Veel plezier bij katrein in de winkel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is leuk die award, maar ik denk dat de meesten daar een dubbel gevoel bij hebben.
    Wel leuk zo je op je vragen hebt gereageerd niks te veel en wel heel leuk.
    Die deken van jou word leuk hoor!
    Ik ben morgen ook niet in Sneek wel jammer zou wel even gezellig geweest zijn.
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het ook niet zo op die awards en heb er een button voor op mijn blog gezet, net wat je zegt iedereen verdiend er wel één! Het is wel leuk om van alles over je te lezen, we komen trouwens uit hetzelfde bouwjaar...volgend jaar zijn we beide dus de 'Sjaak' (de Saar kan ik beter zeggen...hihihi) Fijn week-end! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Begrijpelijk dat het wat dubbel voelt zo'n award, maar wel leuk om zo wat over je te lezen. Leuke stad Sneek. Ben er vroeger veel geweest als ik bij mijn tante in Hommerts ging logeren. Wat wordt je deken mooi!
    fijn weekeind, groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen