{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 27 augustus 2014

Wol in Noorwegen

Wol in Noorwegen


Vorige week vertelde ik alle dagen iets over ons rondje Noorwegen. Ook liet ik zien dat ik daar garen had gekocht om sokken van te breien. Vandaag wil ik laten zien wat ik zoal tegenkwam tijdens onze vakantie op het gebied van handwerkspullen.

Tot mijn verrassing was er heel vaak in de "plaatselijke" supermarkt wol te koop! Hierbij foto's van de "handwerkschappen" in drie verschillende supermarkten. Veel "sokkengarens", maar die zijn voor veel meer dingen bruikbaar, weten we inmiddels! Mooie kleuren ook.




Ook brei- en haaknaalden werden er verkocht. Over het algemeen van het merk Addi. 

Deze winkels waren respectievelijk in de buurt van het eerste, derde en vijfde vakantie-adres. In de buurt van het tweede adres, in Voss, was de Husflidenwinkel waar die leuke wildegebreide fietsjes voor stonden, die ik dinsdag ook al liet zien.


En in Voss, vlakbij adres nummer vier was een heus "Garnsenter":


Prachtige wolletjes daar! Over het algemeen is alles nogal duur in Noorwegen, maar het garen viel me vaak nog wel wat mee. In deze winkel heb ik heerlijk rond gekeken en .... toch niks gekocht. Ik kon zo even niet een project bedenken en wilde niet "zomaar wat" meenemen. Verstandig, nietwaar! 

Inmiddels heb ik allemaal garens in mooie nieuwe kleuren in huis, van Katrein Kunst. Ook heel leuk voor de handwerkavond, maandag 1 september is de eerste van dit seizoen (Meer weten hierover? Kijk hier!).


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat knap dat je alleen hebt gekeken! Het ziet er nl behoorlijk verleidelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had wel die sokkenwol gehaald, hé, dat liet ik vorige week al zien. Ik heb onlangs opgeruimd en weet dus dat ik nog heel veel garen heb..... :-)

      Verwijderen
  2. Verleidelijk al dat mooi garen. Ik koop ook het liefst wol met een doel voor ogen. Als je dan wat meebrengt en je hebt tekort...zo vlug ben je niet tot daar gereden hé.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies! En als je niet weet waarvoor het is, dan is het ook moeilijk om te bedenken hoeveel je mee zult nemen....

      Verwijderen
  3. Toch vind ik het knap dat je verder niks meenam! maar wat gezellig zou dat dan zijn als je naar de supermarkt gaat te boodschappen (waar ik niet veel aan vind) en daar liggen dan ook allemaal leuke wolletjes, dan werd het boodschappen voor mij wel aantrekkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch wel heel verleidelijk, al die mooie wolletjes. Ik vind het altijd heerlijk om in het buitenland in handwerkwinkels rond te kijken en meestal gaat er toch wel iets mee terug in de koffer.....

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet zeggen: intussen ben ik begonnen met de sokken voor zoon en dat garen is heel fijn! Had ik toch maar meer meegenomen..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen