{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 14 oktober 2014

Dinsdag - poppendag, Jacquelien (3)

Dinsdag - poppendag, Jacquelien (3)


Het is herfstvakantie in Friesland en mijn blogjes zijn deze week wat minder groot. Behalve vandaag, want het is dinsdag en dat betekent Poppendag. Ik liet in deel 1 en deel 2  al heel wat zien van pop Jacquelien en vandaag is het tijd voor deel 3!

Maria gaf haar nog veel meer haren. En dat is een hele klus, weet ik uit ervaring.


Maria schreef me: "Jacquelien heeft een mooi bos haar gekregen. Bij Rozemarijntje was ik niet tevreden over de kale scheiding. Ik had toen aan weerszijden van de scheiding haar geknoopt.



Nu heb ik dat op de middenlijn in de andere richting geknoopt en dan de draden voor de helft de ene kant op en voor de helft de andere kant op gelegd. Zo ziet het er bovenop en aan de achterkant veel mooier uit.



Voor de pony heb ik langere draden gebruikt: 




Die heb ik later op maat geknipt. Dat werkt veel makkelijker. Bij Maria had ik allemaal korte draadjes gebruikt en dat was een vreselijk karwei. :-)"


Toen Jacquelien haar Hundertwasser jurkje aanhad, vond Maria het geheel een beetje lijzig: 




Ze maakte kleurrijke boots naar mijn patroon! En kijk eens, zo leuk!


Ik vind het heel verrassend dat de boots verschillend van kleur zijn. Dat komt natuurlijk door dat verloopgaren, de Hundertwasser. Ik zou zelf willen dat de boots hetzelfde zijn, maar vind dit toch wel zeer geslaagd. Ze passen fantastisch bij de jurk!

Nog een detailfoto van de boots:

Het patroon van de boots kun je hier vinden!


Voor volgende week heb ik nog meer foto's van Jackuelien, in een andere outfit!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij:

Jolanda,
Peggy en
Rita! 

Als je ook mee wilt doen, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen:

  1. wat leuk en een mooi effect de boots in verschillende kleuren goed gedaan Maria !! Leuk je ook in blogland tegen te komen :)
    Maar ik hoop je weer te zien op de brei ochtend .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi resultaat. Ja, die boots zo verschillend, het stoort niet hoor. Je blijft tenslotte in het zelfde kleurschema.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben zelf ook altijd nog al van de symetrie, toch vind ik het juist erg leuk zo die verschillende kleuren boots. Door het kleurverloop van het garen zijn de mouwen ook niet gelijk, het maakt het lekker speels zo.
    prachtige dame hoor die jacquelien.

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen