{ 'anonymize_ip': true }

maandag 8 december 2014

Kerstbal voor Novan

Kerstbal voor Novan


Lydia is oud-tante geworden, van een mooi klein jongetje Novan. En ze vroeg mij of ik een kerstbal voor hem wilde breien. Een hele grote.


Ik meerderde tot 80 steken! Novan is een korte naam, maar Lydia wilde graag een grote bal en drie kerstbomen erop. Ik maak altijd eerst een schema waarin ik kijk hoeveel steken ik nodig heb voor de letters en figuurtjes. Dan weet ik al ongeveer hoe groot de bal gaat worden. Ik ga steeds naar een aantal steken dat deelbaar is door 4 en bepaal dan hoeveel ruimte ik tussen de letters in doe. Hoe ik de meerderingen maak liet ik hier al zien.



Bij de bal van Novan heb ik steeds 2 steken tussen de letters en tussen de kerstboompjes 1 steek.



Ik gebruikte een mooie, iets donkere kleur rood van Larra en het groene glittergaren is Lizzy.



Het is een echte Kerstbal in deze kleuren! 



Novan kreeg deze bal dit weekend, als een soort van Sinterklaascadeau, mooi op tijd voor zijn eerste Kerst.
Meer over kerstballen breien kun je hier vinden.

Wij vierden in mijn familie gisteren Sinterklaas. Ik laat deze week nog zien wat voor surprises er waren!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

3 opmerkingen: