{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 24 februari 2015

Dinsdag - poppendag Pippi wacht op vorst

Dinsdag - poppendag Pippi wacht op vorst


Vorige week liet ik zien dat ik schaatsen aan het maken was voor Pippi. Ik was al behoorlijk ver met een schaats en had in mijn hoofd ook hoe het verder moest. Het was nog even puzzelen om de tweede min of meer hetzelfde te maken. Het was immers een experiment en ik was al in november begonnen. Door omstandigheden was het dik twee maanden blijven liggen, maar het is met toch gelukt.


De "tong" zit erin.


Nummer twee lijkt goed op nummer één.


Veters erin en dan...


"Yes, ze passen, hoor!"


O, voorzichtig Pippi! Je gaat vallen! En trouwens, waar is je sjaal?


"Nee, hoor, ik val niet, het gaat prima. En oké, ik doe mijn sjaal wel om".


"Hier kan ik toch niet op schaatsen? Dat is hartstikke vloeibaar!"


Tsja, Pippi, het is ook al voorjaarsvakantie, volgens mij wordt het geen winter meer. Je moet buienradar en Piets weerbericht maar in de gaten houden, maar ik vrees dat je moet wachten tot het volgende winterseizoen. 


Thialf is ook aan het verbouwen, dus daar kun je voorlopig ook niet terecht.

Ik ga eens even kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij:


Als je ook mee wilt doen, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. O wat een prachtig resultaat. Dat geloof ik dat Pipi ongeduldig is om die schaatsen uit te proberen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden!
    En ze kan in ieder geval wel alvast gaan trainen voor het WK Klunen!
    gr.frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden!
    En ze kan in ieder geval wel alvast gaan trainen voor het WK Klunen!
    gr.frouwien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat gaaf echte schaatsen voor pippi heel knap bedacht !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend knap gedaan van je Akkelien, die schaatsen zijn echt supertof! Toch normaal dat Pippi ze wil uittesten zeker? Misschien eens naar de schaatsbaan meenemen als jij gaat?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn schaatsseizoen is ook al afgelopen, Rita, en Thialf wordt momenteel verbouwd, dus ze zal toch echt nog moeten wachten!

      Verwijderen
  6. Heel leuk gedaan! Logisch dat Pippi wil uitproberen :-)
    Ach een plasje water en een nachtvorstje is toch wel genoeg om zo'n klein lichtgewicht meisje te kunnen dragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie schaatsen. Pas maar op dat de poppen van de andere poppenmoeders de schaatsen niet zien, anders willen zij ook een paar schaatsen. Die Pippi boft maar met zo'n lieve poppenmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach die arme pipi, heeft ze eindelijk schaatsen..is de winter voorbij. Ze zijn wel erg leuk geworden, ze houdt ze vast aan tot aan volgend jaar. Misschien voor de zomer anders een paar rolschaatsen?

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen