{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 17 april 2015

Vrijdag, de deken

Vrijdag, de deken


Vrijdag is vaak dekendag bij mij op de blog en vandaag ook weer. 
Onlangs tijdens de "club" bij Lydia, liet ze mij ook wat zien op dekengebied, een nieuw project:


En een deken die al af is:


Ondertussen brei ik regelmatig een pen aan mijn Zeeuwse mee-brei-deken en de derde bol Stylecraft is op:


De eerste vier blokken zijn nu helemaal af en het begin van de tweede rij is een feit. Ik denk dat het helemaal goed komt met het aantal bollen dat ik heb. Ik won er 10 bij Trendywol in Bolsward en kocht er direct 5 bij. Ik denk dat ik met de volgende 2 bollen deze rij blokken ook af heb en dan komt het precies goed uit.



Blok A1, de kabels van Bruinisse en Arnemuiden met daarboven het begin van blok B1, glad met ribbels van Bruinisse.


Blok A2, 1 recht 1 averecht van Breskens, met daarboven het begin van blok A5, de ruit van Philippine. Blok A5 en blok B1 zijn in het begin heel erg hetzelfde.


Blok A3, kentering van Brouwershaven, met daarboven blok B3, slagrieve van Tholen.


Blok A4, een kor vol vissen van Tholen, met daarboven blok B2, zigzag van Arnemuiden.

Ik doe over een naald 20 tot 30 minuten, dat hangt van het patroon af. De tweede serie blokken is minder bewerkelijk. In de eerste serie had ik ook veel extra steken doordat je voor het kabelblok heel veel steken moest meerderen. 
Ik heb al wel eens een paar naalden uitgehaald vanwege een fout. Ik heb ook een fout ontdekt die ik laat zitten. Ik weet dat het erin zit, maar volgens mij valt het een ander niet op. Ik accepteer het, het is handwerk, dus het mag! 
Ik ga er ook nog een extra persoonlijke variatie in toepassen, maar daarover vertel ik een andere keer!

Een heel fijn weekend gewenst!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. wat een mooie dekens zijn er toch. Je Zeeuwse deken wordt zo wel heel mooi knap op zo'n grote naald alles te breien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dit ook wel een heel erg leuk project, met al die verschillende steken!

      Verwijderen