{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 27 augustus 2015

En ondertussen: het vestje á la Sasha

En ondertussen: het vestje á la Sasha


Wat een goede aankoop, het boekje "Kant haken" van Sasha Blase - van Wagtendonk! Hier schreef ik er al over en deze tas is het eerste werkstuk dat ik maakte naar aanleiding van het boek. En al heel lang had ik dit garen liggen:



Prachtig garen vond ik het, maar ik wist nog steeds niet wat ik ermee ging doen. Tot ik dat boekje kocht en dit zag:


Een multifunctioneel vestje. Erg leuk en verrassend simpel idee, vind ik! Dat lijkt me nu echt wat voor dit garen. Dus begon ik. Eerst met maat S/M, maar omdat wij in onze familie een wat langere rug hebben, besloot ik toch al gauw opnieuw te beginnen en in ieder geval de "hoogte" van maat L/XL aan te houden. 


Toen ik bij het armsgat was, heb ik het weer uitgehaald, want het lijkt veel kleiner uit te vallen dan in het boekje beschreven wordt... Terwijl de tas precies klopte! Nu haak ik dit natuurlijk met heel ander garen, hoewel het wel voor dezelfde maat haaknaald geschikt is als het garen dat in het boekje beschreven wordt. Ik ben weer opnieuw begonnen en haak het nu op haaknaald nr 6 in plaats van nr 5.


En zover kwam ik met bol nummer 1. Ik heb in ieder geval ruim voldoende garen :-)
Het is ook leuk om te haken. Knap van Sasha dat ze zulke leuke steken bedacht heeft die zo'n mooi kant-effect geven zonder al te ingewikkeld te zijn!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


11 opmerkingen:

  1. Het garen past zo mooi bij deze steek, Akkelien. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, je verheugd je er vast nu al op om hem te gaan dragen! Het boek lijkt mij ook wel wat, maar mijn kast staat al vol met haakboeken dus ik ga het eerst eens doorbladeren voor ik beslis om het te kopen. Wel reuze bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het echt een aanrader, maar het is inderdaad wel verstandig om het eerst zelf even door te bladeren of het je aanspreekt.

      Verwijderen
  2. Goed dat je steeds controleert of het vest de juiste afmetingen krijgt. Zo jammer om achteraf pas te merken dat het niet goed past.
    Ik maak tegenwoordig altijd een proeflapje. In de meeste patronen wordt aangegeven hoeveel steken en toeren je hebt in de steken van het patroon voor een lapje van 10 bij 10 cm. Dan bereken ik aan de hand van het proeflapje welke aanpassingen ik moet doen in het patroon. Vooral als je ander garen gebruikt dan in het patroon is aangegeven kan dat veel extra werk voorkomen.

    Het eerste deel van het vest is mooi. De kleuren van het garen zijn mooi te zien.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi! Ik snap niet wat ik zie: is dat gat een armsgat, en wat is dan onder of de voorkatn? Maar als het af is, zal het vast wel duidleijk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is een armsgat. Het ontwerp is werkelijk heel simpel, eigenlijk een rechte lap, waarin je twee keer een opening maakt.

      Verwijderen
  4. handwerk jij 's-nachts door? hi,hi,hi ziet er al goed uit:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb jij misschien een kabouter stiekem verstopt die 's nachts voor je doorwerkt? Je gaat weer hard Akkelien! De combinatie van garen en patroon vind ik perfect, dit wordt een prachtig vestje!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat zonde dat je het uit moest halen. Maar je bentook alweer een heel eind zie ik. Ik hoor zulke goede berichten over het boek... Misschien moet ik het zlef maar eens gaan aanschaffen...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, beter te halve gekeerd... en zo :-)
      Ja, echt een leuk boek, prettig geprijsd en heel inspirerend!

      Verwijderen
  7. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ga even kijken of de bieb het boek heeft. Ik koop nooit zomaar een boek, ik kijk eerst of er iets in staat dat ik ook daadwerkelijk zou kunnen gaan maken.

    Groeten van Juffrouw Truus de Mier

    BeantwoordenVerwijderen