{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 4 september 2015

De Zeeuwse mee-brei-deken: twintig!

De Zeeuwse mee-brei-deken: twintig!


Ja, inmiddels heb ik twintig blokken van mijn Zeeuwse mee-brei-deken klaar:


Ik heb de deken nu op een andere tafel gelegd, hij wordt al zo groot! En hier zijn ook nog twee foto's van iets dichterbij van het bovenste deel:



Inmiddels ben ik bezig met de elfde bol en de deken weegt dus al ruim een kilo. Toch is het gewicht niet hinderlijk. De lap wordt natuurlijk wel heel erg groot en is wel een beetje onhandig. In de praktijk ligt de deken deels op de bank naast me en op een frissere avond lekker over mijn benen.

Hier nog foto's van de blokken 16 t/m 20, van rechts naar links:

Blok D3: Yerseke/Bruinisse/Zierikzee, in mijn geval de één-kleur-versie.


Blok E2: Yerseke - lopend want. 


Blok D4: Tholen - visnet.


Blok D5: Arnemuiden combi. Op zich vind ik de combinatieblokken altijd wel leuk om te breien, vanwege de afwisseling. Achteraf had ik liever nog een extra rij van die slangen toegevoegd. Het blokjes breien vind ik namelijk minder leuk.


Nu wordt het tijd om aan mijn laatste rij blokken te beginnen. Even puzzelen welke vier het zullen worden. Ik heb nog keuze uit vijf en kan er ook nog voor kiezen om er een persoonlijk blog aan toe te voegen. 
(Meer over mijn versie vind je onder het label Zeeuwse mee-brei-deken)
In ieder geval is het einde in zicht. Ik vind het nog steeds een geweldig project en werk er nog altijd met veel plezier aan. Zo leuk ook om alles te volgen van de andere breisters op de speciale facebookpagina!

Het is weer vrijdag vandaag en graag wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat is hij prachtig! Wat een werk. En ik vind het erg mooi dat je hem uit 1 stuk heb gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Breimeisjes,
    De deken vind ik perfect, deze is straks klaar en je hoeft geen blokjes meer aan elkaar te zetten.
    Heel goed idee.
    groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg en ik zie gewoon niet waar je de blokken aan elkaar hebt gezet, knap hoor. Jullie ook een fijn weekend:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Anita, dat is het juist: ik brei ze direct aan elkaar. Hele lange naalden met minimaal 275 steken! Het aantal hangt van de blokken af, de kabelblokken hebben veel meer steken.

      Verwijderen
  4. mooi Akkelien blijft bijzonder om het zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat groeit je deken snel, ik zal moeten bijbenen! Maar zo in 1 stuk vind ik nogal moeilijk en vooral onhandig lijkt me, maar ik moet natuurlijk nog alle blokken aan elkaar maken nu en dat is ook niet zo leuk. Je slinger is echt heel mooi geworden, ook je bloemenslinger is weer een leuk cadeautje.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen