{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 18 november 2015

De laatste handwerkavond van 2015

De laatste handwerkavond van 2015


Afgelopen maandag was het weer tijd voor de handwerkavond en hoewel het nog maar november is, was het toch de laatste van 2015. Afgelopen jaren gaven wij aan de hakende dames dan een kerstkaart mee, maar daarvoor voelde het nog wat vroeg. Dus bedachten we wat anders. Ik vond het patroon van de thee/koffie-kopjes wel heel erg leuk en dat hadden we in de patronenpakketjes mee. Leuk om onderzetters van te maken bijvoorbeeld. En ik haakte voor iedereen een miniversie (volgens de aanwijzingen van Maddy):


Daar moest natuurlijk nog wel iets bij, ik dacht aan een kaartje, Lydia dacht mee en zei: "Dat regel ik!" En kijk eens hoe leuk:


Een theepot erbij :-) Achterop schreef ze nog een groet en erin stopten we een zakje thee en ons nieuwe visitekaartje:


Voor iedereen een ander fleurig theepotje voor bij de patronenpakketjes:

Zo'n theepotje is ook leuk om te versturen!

En wij spraken de wens uit dat iedereen een mooi einde haakt en/of breit aan het jaar 2015. In 2016 nemen we graag de draad weer op!

Ik laat deze week meer zien van wat we maakten tijdens de handwerkavond.
Geen Sinterklaas-haakwerkjes, al had ik wel mijn Sint-setje van de gelukspoppetjes (van het boekje van Annemarie Arts) mee:




en de Pietjes naar mijn eigen patroon:



Hier kun je het patroon vinden. En je kunt ze natuurlijk in alle kleuren haken :-)



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap zoals je steeds weer van die leuke kleine projectjes hebt om weg te geven of na te maken!! Dit is ook weer super schattig. Daar zullen de dames blij mee zijn geweest!!
    Fijne dag, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jullie hebben het jaar al afgesloten, wij nog niet hoor! Waar blijf je de tijd halen om al die kadootjes telkens weer te maken. Maar de ontvangsters zullen wel weer blij geweest zijn met deze attentie!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu al het jaar afsluiten van iets, ik moet er niet aan denken: oud jaar is nog zooooo ver weg! (Maar wat gaat de tijd weersnel, veel te snel)
    Wat een super leuke attenties hebben jullie gemaakt!
    De Pietjes en de Sint met Amerigo zijn ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk die gehaakte pieten en ach wat veel leuke ideetjes elke keer weer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. superleuk die onderzetters!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat orgineel ergleuk bedacht. Ikvind dat paardje altijd zo leuk die wil ikooknog eens haken in het bruin net zoals mijn paardje bart. Sint en Piet ook leuk hoor maar dat vieren wij niet meer, misschien als er ooit kleinkinderen komen.. ;-)


    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, het jaar gaat opeens ontzettend hard! Wat een leuk idee om die kopjes te gebruiken als 'afscheid' cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you for sharing at my link up last week, a New party is open.
    You are welcome to share.

    BeantwoordenVerwijderen