{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 11 november 2015

Mofjes en mutsen

Mofjes en mutsen


Breien is helemaal in! Niet alleen op facebook en internet, je komt het overal tegen. Ook in diverse musea. Ik vertelde kort geleden al over de tentoonstelling Breien! in het Fries Museum (kijk hier!). Nu kreeg ik een mailtje van het Huizer Museum, daar is de tentoonstelling HuiZgebreid (hier lees je er iets mee van).

Wat ik leuk vind om even te delen, is dat beide musea een wedstrijd hebben. Bij de een gaat het om moffen en bij de andere om mutsen.

De mofjeswedstrijd is bij het Huizer Museum en als je er meer over wilt weten, kijk dan even hier.

Ik heb zelf deze "moffen" eens gehaakt, voor zoon, en hij gebruikt ze nog steeds graag.

Blog hierover vind je hier

En de mutsenwedstrijd is bij het Fries Museum, het gaat dan wel om themamutsen, het moet een "beestenboel" worden. Hier lees je er alles van.

Ik heb zelf wel ooit een muts met iets van een dier gebreid, maar die staat niet op de blog, is van langer terug. Mijn nichtje van toen een jaar of 12 had dit zelf getekend en ik heb het geprobeerd na te maken :-)


Ik geloof dat ik er eerst nog niet aan toe kom om aan deze wedstrijden mee te doen, maar.... er is nog tijd! De "deadlines" zijn, voor de mofjes 18 maart 2016 en voor de mutsen 29 februrai 2016. Dus het kan nog altijd!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


5 opmerkingen:

  1. En in de Kunsthal in Rotterdam wordt het ook al 'Insteken, omslaan'. Wat zijn we toch kunstzinnig en hip (alleen mijn Meiden geloven het niet ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, dat is een leuke aanvulling! Weliswaar geen wedstijd, wél een leuke brei-tentoonstelling!

      Verwijderen
  2. Wat grappig een wedstrijd. Wie mee doet ...... veel succes!
    en je mofjes zijn wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mofjes zijn heel leuk! En handig, je hoeft ze niet uit te doen tijdens het winkelen op een bar koude dag :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha maar dat is leuk !!!! ga jij maar wat insturen idd nog tijd genoeg :)

    BeantwoordenVerwijderen