{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 19 november 2015

Mooie boompjes

Mooie boompjes


Het lezen van blogs brengt vaak leuke ideeën en daarom volg ik een flink aantal, sommige officieel, anderen incidenteel. Dat was o.a. het geval bij de blog van Petronille. Wat ik bijzonder vind aan haar blog is dat ze in het Nederlands en in het Frans schrijft. Daar kan ik best wat van leren en ik had net bedacht dat ik haar maar eens officieel moest gaan volgen en toen las ik dus dat ze meer op Instagram en facebook ging doen. Dus... nu volg ik haar op Instagram! En dat bracht mij al heel snel een heel leuk patroontje dat vorig jaar al eens op haar blog had gestaan, maar wat ik toen gemist had.

Dit is het boompje:


En er kan nog een stam bij:


Die kan er dan onder. Op zich kan je met de begin- en einddraad van de stam een ophanglusje maken. Ik gebruikte de witte draadjes, omdat ik dat mooier vond. Je ziet het niet op de volgende foto trouwens...


En tijdens het haken bedacht ik al dat het ook groter kan en ik had het mee tijdens "club" en maakte ook Lydia enthousiast voor 't patroon:


Ik haakte mijn exemplaar met laagjes wit gecombineerd met rood naaigaren en laagjes rood en hield op toen het witte garen op was. Het patroon leent zich er goed voor om het zo uit te breiden, al is het maar voor drie laagjes beschreven. Bij mij werden het er uiteindelijk 8.


Het blijft heel goed staan, je hoeft dit niet op te vullen!
Ik maakte ook nog een heel kleurig boompje:


Ik vind het een heel leuk patroontje! Je haakt het aan elkaar, spiraalsgewijs, en hoeft dus later niet allemaal onderdelen meer aan elkaar te bevestigen! Het patroon in de vertaling van Petra (zo blijkt Petronille eigenlijk te heten) vind je hier, in het Nederlands én in het Frans! En zij vond het dan weer hier  bij Takosan. Daar zijn trouwens nog wel meer erg leuke patronen te vinden, zag ik wel!




Dit patroon ging in ieder geval mee naar de handwerkavond afgelopen maandag. Een aantal dames ging er mee aan de slag, maar ze waren nog niet helemaal klaar. Misschien krijgen we daar nog wat van te zien. In ieder geval is er nog tijd om er een of een paar te maken voor 't kerst is :-)



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Echt een schattig kerstboompje. Leuk idee om de kerstboom meer lagen te geven, zodat je hem neer kunt zetten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele lieve schattige kerstboompjes, ik ga ze pinnen voor de haaksters die er interesse in hebben. Dan kunnen ze alvast starten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke boompjes hè, en je kunt ze ook versieren met een beetje glitterdraad of kraaltjes.... En je kunt er alle restjes voor gebruiken. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad, dat kan ook nog! Ik vind het echt een erg leuk patroontje. Zelfs gewoon in één kleur zijn ze al leuk!

      Verwijderen