{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 4 november 2015

Nieuws over de handwerkavond

Nieuws over de handwerkavond


Inmiddels zitten we weer precies tussen twee handwerkavonden in! Ik schreef al iets over de vorige avond, hier. En er is nog meer over te vertellen :-)

Wat ik heel leuk vond was dat Maud ontzettend veel vlaggetjes had gehaakt! De keer hiervoor was ze er voor 't eerst en we hadden als beginners-werkje vlaggetjes haken. Deze vlaggetjes had ze nu mee, die worden voor haar moeder:


Ze liet ons nog foto's zien dat ze nog meer vlaggetjes had gehaakt, ze heeft zelf een slinger in haar auto hangen én ze heeft een vlaggenlijn gemaakt voor een neefje dat net geboren is. Mét z'n naam erop! Dat is toch zeker het beste cadeau! Daar worden de Breimeisjes helemaal blij van!

Anja was deze keer voor 't eerst en ze blijkt al heel goed te kunnen haken. Ze had o.a. deze cirkel mee. Het is voor een poef en ze wilden wel wat advies hoe ze de zijkant het beste kan doen.


En Margriet liet haar gehaakte pompoenen nog even zien:


Die grijstinten zijn er ook fantastisch voor, hé!

Eén van de nieuwe haakideeën was, op verzoek, in de kerstsfeer. 
We vonden een leuk "boompje", gehaakt met zo'n bolletjessteek. Dit is mijn exemplaar dat ik haakte als voorbeeld:


Deze is nog niet echt opgevuld, ik twijfelde ook of ik 'm weer zou uithalen. Dat ga ik niet doen, ik ben er inmiddels al vrij enthousiast over :-) Lydia was heel enthousiast en dát laat ik vrijdag zien! En door haar enthousiasme stak ze ook de dames bij de handwerkavond aan: een flink aantal ging toch aan de slag met dit patroon. In de nieuwsbrief hadden we al iets over dit idee verteld en daarom hadden de meesten al bollen garen mee. Het was nog te weinig om foto's van te maken. Ik hoop dat we nog wel wat van de eindresultaten krijgen te zien, de volgende keer. Die is op 16 november en ... zo gezellig, alweer helemaal volgeboekt!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

6 opmerkingen:

  1. Wat knap, al die vlaggetjes! Maud heeft de smaak goed te pakken :-)
    De cirkel wordt denk ik een heel mooie poef en de pompoenen zijn zeker het showen waard!
    De kerstboom is een leuke, ik denk een heel stuk minder bbbewerkelijk dan die met al die laagjes of in krokodillensteek, die je meestal tegenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om al die verschillende haaksels te zien!! Dat maakt zo'n avond erg inspirerend denk ik! En dan twijfel je over dat leuke boompje??? Hij is echt heel geslaagd!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ik twijfelde kwam vooral doordat ik dan denk: wat moet ik ermee? Maar inmiddels denk ik dat 't boompje best leuk zal staan in de vensterbank of zo :-)

      Verwijderen
  3. Daar worden ook echt wel hele leuke dingen gemaakt in jullie clubje! Vlaggetjes, omhulsels voor een poef en pompoentjes, leuk! De kerstboom vind ik ook heel leuk, zeker en vast te mooi om uit te halen. En al meteen een hype, geweldig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo samen handwerken! En de kerstboom vind ik heel goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me super gezellig zo met z'n allen haken en mooie dingen maken en delen..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen