{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 6 november 2015

O dennenboom

O dennenboom


Woensdag liet ik mijn voorbeeld-exemplaar zien van het "kerstboompje" dat we als idee mee hadden naar de handwerkavond. Op de dag van die handwerkavond hadden Lydia nog even "club" en kijk eens wat ze me toen liet zien:


Hierboven een lichtgroen exemplaar met een glimmertje in het garen. Het boompje is al gepimpt een houten ster en kleine kerstballetjes.
Hieronder een boompje in pastelkleur:


In het patroon stond dat ze als vulling zo'n piepschuimkegel gebruikten. Lydia vulde ze op met fiberfill en deed onderin een stuk karton:


Dat blijft perfect zitten doordat de opzetrand toch wat strakker uitvalt en door deze kartonnen bodem blijft het boompje ook nog eens heel mooi staan!


Ze liet ze even bij mij staan, omdat ze toch 's avonds mee gingen naar de handwerkavond en ik ben er nog even mee gaan stylen. Het pastelkleurigen boompje had inmiddels ook al balletjes en een ster. 
Nog wat leuke accessoires in stijl erbij en kijk eens hoe leuk!


Ik zei al tegen Lydia dat ik nu vast klaar was voor de kerstdagen, maar dat ging mooi niet door natuurlijk :-) 
Het patroon hadden we uit een blad en kan ik niet delen. Ik kan er wel van vertellen dat het van beneden naar boven gehaakt wordt. Je hebt een aantal steken nodig dat deelbaar is door 4. Beginnen met een toer vasten en in de volgende toer afwisselend 1 stokje en 1 bobbelsteek. De volgende toer is dan weer vasten en in die toer minder je dan ook 2 x 2 steken zodat de boom naar boven toe steeds iets smaller wordt: iedere bobbeltoer heeft steeds 2 bobbels minder en je moet er ook voor zorgen dat de bobbels verspringen.

Het is nog steeds wat vroeg voor de kerst, maar soms is het toch wel handig om ergens wat vroeger mee te beginnen!

Het is weer vrijdag! Ik wens jullie allemaal graag een heel fijn weekend toe! Denk aan de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Christmas i s comming :o)
    Have a Nice week end

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik geloof dat het nog 6 weken is voor dat de kerst begint, dus dan ben je niks te vroeg... Het gaat zo snel de tijd. Vind de boompjes leuk geworden..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave kerstbomen. Goed idee om er nu al mee te beginnen. Pal voor kerst komt het er soms niet van om zoiets leuks te haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat ziet er al heel winters uit... 'k Zit meteen in de sneeuwsferen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben jullie een leuke blog Breimeisjes! Deze boompjes zijn heel leuk :-). Ik heb zelf een poppenblog en naai en brei voor mijn poppen. Ik kijk uit naar jullie nieuwe posts!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat hebben jullie een leuke blog Breimeisjes! Deze boompjes zijn heel leuk :-). Ik heb zelf een poppenblog en naai en brei voor mijn poppen. Ik kijk uit naar jullie nieuwe posts!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jaaaa ik heb er ook al weer zin in maar eerst de sint !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wie schön ! Das sieht ja schon richtig weihnachtlich aus !
    Liebe Grüße
    Käthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you so much for sharing at my link up last week, congratulations for being 3. A New party will soon be open

    BeantwoordenVerwijderen