{ 'anonymize_ip': true }

maandag 2 november 2015

Ondertussen

Ondertussen


Ja, ik vond het een klein beetje jammer dat m'n Zeeuwse mee-brei-deken klaar was, en toch.... ik ben niet in een gat gevallen :-)
Terwijl ik een groot deel van de tijd nog steeds met een best wel grote opdracht bezig ben en de volgende handwerkavond voorbereid en nog wel het een en ander haak, heb ik nog twee "werkjes". Daar ben ik ondertussen regelmatig even mee bezig. 

Het eerste werkje: sokken voor Lydia. Vorig jaar op haar verjaardag gaf ik haar een bol sokkenwol die ik direct weer mee naar huis nam (zie deze blog). Ik heb toegezegd dat ze dit jaar op haar verjaardag gebreide sokken krijgt. De eerste sok is nu redelijk ver, ik denk nog wel dat het gaat lukken voor december :-)


Het tweede werkje is de ananas-omslagdoek. Daar liet ik ook al eerder iets van zien (hier). Deze is voor ons nichtje dat aan het backpacken is en voor de kerst weer thuis komt. Dan wil ik de omslagdoek graag klaar hebben, dus ook hieraan wordt ondertussen regelmatig wat gehaakt. Ik ben net met de tweede bol begonnen. Volgens mij heb ik echt ruim genoeg garen, er liggen er nog wel vijf!



Het patroon van deze omslagdoek wordt hier zeer uitgebreid beschreven en bij Dinah vond ik hier een link naar een tekening, dat is ook altijd een handig hulpmiddel bij 't haken.

Ik hoef me niet te vervelen en ben blij dat ik morgen in de poppenblog de prinsessenjurk kan laten zien!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

12 opmerkingen:

  1. Grappig dat je het jammer vond dat de deken klaar was. Ik heb altijd juist zo'n voldaan gevoel als er iets klaar is, hihi.
    Maar je zit in ieder geval niet stil zo te zien
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed van je zeg, sokken breien!! Een veelzijdig handwerkster :-)))!! En zo veel als je maakt voor anderen! Dat vind ik ook bewonderenswaardig! Petje af voor jou Akkelien!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar Nelleke, ik kan toch niet al die sjaals voor mezelf maken?!?!?! Dan mogen we er wel een huis bijkopen ;-)

      Verwijderen
  3. mooie sokkenkleur op welke pennen brei je Lana ( zag ik even op de link )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op pen nummer 4, volgens mij. Ik zal het nog eens controleren.

      Verwijderen
  4. Lekker kleruige sokken worden dat. En ja die annanassjaal is ook mooi en 7 bollen is volgens mij meer als genoeg..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb geen moment gedacht dat je je zou gaan vervelen nu je deken klaar is ;-) Mooie sokken en een mooie sjaal. Ben benieuwd naar je groot werkstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt wel hele leuke sokkenwol, ze gaan vast af geraken tegen december, een lekker warm nuttig cadeau. En de sjaal, in dat patroon heb ik er vroeger wel een tiental gehaakt denk, allemaal weggegeven.
    Heel benieuwd naar je grote werkstuk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi sokkengaren! Het kleurtje spreekt me echt aan, zo lekker vrolijk.
    Prachtig motief is dit voor een omslagdoek. Je zal zoiets maar van je tante krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om zo bezig te zijn, het zijn 2 mooie projecten! Ik ben momenteel even niet aan een creatie bezig, maar dat voelt toch erg leeg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful. Thank you for sharing at my link up last week. New party is now open.

    BeantwoordenVerwijderen