{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 13 november 2015

Voor in de schoen

Voor in de schoen


Morgen komt hij weer in Nederland: Sinterklaas! 
En weten jullie nog dat we eind oktober (!) een handwerkavond hadden waarbij we al iets voor de kerst gingen maken? Dat vonden wij eigenlijk  ook niet kunnen en daarom hadden we toen ook wat andere patronen mee, dat grappige spookje bijvoorbeeld. En verder vonden we een patroon in de Sinterklaas-sfeer. Het handige daaraan is dat het ook geschikt is voor beginners! 
Aan de kleuren kunnen jullie vast al zien wat het wordt :-)



Het idee komt van de Haakbrigade, je vindt het hier. Zij maken de wortel op basis van, zeg maar, een vlaggetje, waarin je wat minder vaak meerdert. Ik haakte een wortel als voorbeeld, maar wilde geen naad, dus ik haakte mijn wortel spiraalsgewijs.



Ik haakte tot m'n bolletje oranje op was. Dat was nog een restje van een trui die ik ooit voor zoon maakte. Ik was ook heel blij met dat bolletje pluizig groen.


Dat ziet er toch best wel echt uit!


Hij kan zo in de schoen! Voor een speelgoedpaard is 't heel geschikt, Amerigo moet er maar vanaf blijven!


En ik vond het een typisch Sinterklaasideetje, maar toen ik in een handwerkboekje over kerst keek, zag ik daar ook gehaakte wortels in staan.... voor Rudolf. Die lust ze dus ook.


Voor meerdere doeleinden bruikbaar, dit patroon! Weer een leuk ideetje van De Haakbrigade!



Het is weer vrijdag: ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend! Ik vind het gezellig dat Sinterklaas dan weer in 't land is, ik kan wel genieten van die "drukte"!  Dat zorgt bij mij wel voor happy momentjes :-)


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. ja ik ben er ook klaar voor vind het ook wat hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die wortel.. zou hem in je schoen doen. Je weet maar nooit of je dan de volgende dag wat anders er in vind. Ik vind het nog steeds het leukste kinderfeest.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk, uh.... mooi worteltje :-)
    Ook prima te gebruiken in een speelgoed keukentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie wortel, hij lijkt net echt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die lijkt goed op een echte, hoor! Leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you for sharing at my link up last week, a New party is open.
    You are welcome to share.

    BeantwoordenVerwijderen