{ 'anonymize_ip': true }

maandag 8 februari 2016

Haken met de Breimeisjes

Haken met de Breimeisjes


Volgende week is er weer een handwerkavond en ik heb nog niet eens veel verteld over de vorige! Die was op Die was op 18 januari. Ik had al wel laten zien welke haakideeën we mee hadden, dat waren de cactussen en de pinda-netjes.

We waren met een klein groepje, en de meeste dames hadden ook wat meegenomen om te laten zien. Dát vinden wij ook altijd heel erg leuk! Ik heb foto's gemaakt en laat nu hier ook wat zien. 

Maud heeft goed de smaak te pakken, zij haakte deze leuke mutsen:


Dit is ook een project van haar. Het zijn kleine lapjes van restjes en het gaat waarschijnlijk een kussen worden.


Deze schattige knuffel is gehaakt door Christine. Het was zo'n mysterie-CAL. Ze had wel wat persoonlijke aanpassingen gemaakt, vertelde ze. Het is echt prachtig geworden!


Maud wilde graag een omslagdoek gaan haken en in een tijdschrift dat ik mee had, stond een patroon van zo'n doek in grannystyle. (Het blad heet "Aan de haak", het is een special van Hobbyhandig. Leuk blad!)


Ik pakte een geel garentje en Maud begon met een donkergroene sokkenwol. Echt zo'n lekker door-haak-patroon!

Christine haakte tijdens de avond een pinda-netje. Ik had speciaal vetbollen meegenomen, om de netjes direct te vullen :-)


Lydia was met een kussenhoes bezig. Gemaakt van dekenstof en ze heeft ze met een festonsteek aan elkaar gezet. Daarop haakt ze nu een picotrandje. Erg leuk effect, vind ik!


Inmiddels zijn de ideeën voor volgende week er al, alleen moeten ze nog een beetje uitgewerkt worden. 
Wil je meer weten over de handwerkavond en/of een keertje aanhaken, kijk dan even hier en mail! Er is op dit moment nog wat ruimte!

Omdat het bijna Valentijnsdag is, wil ik deze week ook wat hartjes-ideeën delen. Vandaag laat ik deze hartjes zien:


Je haakt ze in een magische ring. Ik haak meestal *2 lossen, 3 dubbele stokjes, 3 stokjes, 1 dubbel stokje, 3 stokjes, 3 dubbele stokjes, 2 lossen, 1 halve vaste in de ring*. 
Dan sluit je de magische ring en met de begin- en einddraad maak ik een knoop direct op het hartje om het goed af te sluiten en ik leg in het einde van de draadjes nog een knoop, dan heb ik direct een ophanglusje.

Zo'n hartje plak ik vaak op een cadeauzakje. En als ik een pompeblêd wil dan haak ik 7 stokjes in plaats van 2 x 3 met daar tussen 1 dubbel stokje!



Er zijn heel veel variaties op dit patroon en je kunt er zelf ook nog wel wat verzinnen. Ik zag laatst bij Mriek een paar leuke ideetjes met dit hartje, kijk hier maar eens even.


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

2 opmerkingen:

  1. De bezoekers van de handwerkavond zijn weer ijverig geweest, leuk allemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien is iedereen enthousiast van alles aan het maken! Het ziet er ook heel leuk uit! En jij zelf weer al die hartjes haken!! Poeh zeg, best een klus!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen