{ 'anonymize_ip': true }

maandag 16 mei 2016

Pinkstermaandag, tijd voor...

Pinkstermaandag, tijd voor...


Pinkstermaandag vandaag! 
Misschien heb ik nu eindelijk eens tijd voor Kumihimo.

Ik kocht een tijdje terug deze "schijf":



Boekjes over Kumihimo had ik al eens geleend van de bieb, maar nu heb ik er zelf ook een:


Leuk boek en het fascineert me enorm! Het is zoiets als de knoopster, maar dan met meer mogelijkheden. 
Nu nog even tijd vinden! Of misschien moet ik tijd nemen :-)

Fijne dag vandaag!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. yep soms moet je gewoon tijd maken voor iets dat je graag wilt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. neem maar tijd want ik ben heeeeel benieuwd heb ze al eens zien liggen in ermelo maar geen idee wat je er mee kan en gek de vrouw van de winkel had ook geen idee dat is dan wel heel vaag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat is wel heel apart, dat die vrouw van de winkel het ook niet wist! Je kunt er koordjes mee vlechten. Ik kom er zeker nog op terug ;-)

      Verwijderen
  3. Absoluut gewoon tijd nemen voor je zelf. Je mag jezelf best eens een cadeautje geven toch? Een paar uur voor jezelf kan zo heerlijk zijn, zeker als je aan de slag kunt met iets nieuws. Ik heb nog nooit van kumihimo gehoord maar ben heel benieuwd naar het resultaat. Veel plezer er mee! Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Akkelien, dat is leuk joh!!!
    Het duurt alleen nogal lang voordat er een eindje koord gevlochten is. Ik heb het met een kartonnen schijf op vakantie een paar jaar geleden geleerd. Toen ben ik er best even me bezig geweest; patroontjes op internet gevonden en gemaakt. Alleen de afwerking, zoals de sluiting voor een ketting of armband vond ik lastig. Ben ook geen sieradenmaker ;-).
    Ik ben heel benieuwd wat je er mee gaat maken en of je het leuk vindt!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb al wel eens van deze schijf gehoord maar nog nooit gezien. Ik ben benieuwd naar je werkjes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owwww... Ik heb hem ook nog ergens liggen. Ik kreeg er al de kriebels van vóórdat ik een knoop gelegd had :-))) Ik moet zeggen; ik heb er geen boek bij. Ik heb zi'n goedkoop Hema pakketje gekocht. Wellicht goedkoop-duurkoop...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het boek is wel een aanrader en zeker niet duur. Volgens mij was het nog geen 10 euro! Ik heb het eerst van de bieb geleend. Ik denk dat het ook wel met een voordelige schijf kan, ik had zelf achteraf liever de ronde gehad, maar wist toen niet wat ik moest kiezen. Ik zal er nog wel eens wat van laten zien binnenkort, als ik er wat meer mee geëxperimenteerd heb :-)

      Verwijderen
  7. Leuk! De vierkant is voor platte bandjes toch? Of vierkant? De ronde voor ronde bandjes. Ik maakte een houten vlechtbloem voor Tuinderij Ganzert en probeerde het uit. Leuk om te doen wel. Met een gewichtje eraan werkt het prettiger, dan krijg je een iets strakker resultaat. Toen ik met meer kleurtjes ging werken raakte ik wel de volgorde kwijt maar dat is vast een kwestie van oefenen. Ik ben benieuwd. Leuk om het resultaat een keer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen