{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 15 december 2016

De Kersttasjes

De Kersttasjes


Deze week heb ik het er al eens over gehad, de Kersttasjes. Oftewel de goodie-bags die we voor elkaar vulden bij de handwerkavond. 
Lydia en ik hadden eerst al eens een hele leuke ochtend gehad om de tasjes in kerststemming te brengen.

Op elk tasje kwam natuurlijk in ieder geval de naam voor wie het was. En we maakten ook een tasje voor Piety:


We bleken samen heel veel sjablonen te hebben, ook heel veel in kerstsfeer :-) Die nieuwe die je bij de kerstzegels krijgt (mits je drie velletjes koopt) hebben we ook gebruikt.


Heerlijk, zo'n ochtend samen tekenen en kleuren!


En hier staan ze allemaal op een rijtje in de winkel Sterk & sVeer, gevuld en wel.


Jullie weten al wat ik erin stopte, dat liet ik hier al zien. Morgen laat ik zien wat er allemaal in mijn tasje zat.

Vandaag deel ik dan nog even mijn versie van een gehaakte ster. Dat is een van de patronen die ik meenam naar de handwerkavond.


Het is heel erg geïnspireerd op de Bright circle of Heaven van Dinah. Mijn versie is wat kleiner en dus sneller klaar. Vind ik handig, want misschien lukt het nu nog om deze sterretjes te haken voor bij de kerstkaarten :-) 


Begin met een magische ring.
Haak 3 lossen (of een beginstokje) en 1 stokje in de ring.
*5 lossen en haak vanaf de derde losse vanaf de haaknaald 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje.
2 stokjes in de ring *
Herhaal van * tot * nog 4 x en daarna haak je weer 5 lossen  en vanaf de derde losse vanaf de haaknaald 1 vase, 1 half stokje, 1 stokje. Sluit de ster met 1 halve vaste in die bovenste van de 3 beginllossen of ‘t beginstokje en hecht af. Of hecht direct onzichtbaar af. Ik gebruikte de begin- en einddraad om er een ophanglusje van te knopen. Ik heb ze met een naald naar een punt van de ster gebracht.

Christine haakte er een heleboel, in allemaal kleuren.
Dat wordt een vrolijke slinger!

Kijk voor meer leuke patronen van sterren vooral nog even hier bij Dinah!

En dan nog even dit: vanmiddag is het weer Haak-maar-aan! In de bibliotheek in Sneek. Ik probeer erheen te gaan, 't is van 14.30 - 16.00 uur. Hier lees je over de vorige keer, het is altijd heel gezellig :-)


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk gezicht, al die tasjes! Jullie hebben goed je best gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig, echte kerststemming krijg je ervan. Dankje voorhet patroontje
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo die kersttassen en je sterren zijn schitterend
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk al die tasjes met leuke spullen en de buitenkant is ook al zo gaaf. De sterretjes blijven leuk om te maken. vind jou versie ook mooi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid zo die tassen op een rij. Ik ben benieuwd naar de inhoud. Mooie sterretjes heb je gemaakt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk, zakjes kleuren en versieren :-)
    Je kleine sterretjes vind ik ook knap! En inderdaad goed dat ze snel klaar zijn, heel handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zit jij toch vol met leuke ideeën. Geweldig je breiclub, je goodiebags en vrolijke tasjes! Ik denk dat ik maar naar Sneek verhuis :)

    BeantwoordenVerwijderen