{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 6 april 2017

APRILle tuinpret (1)

APRILle tuinpret (1)


Vorig jaar hadden we in maart die leuke challenge van Es, Lenterprint & ZaaienmaarT.  Ik deed mee, al zaaide ik niet elke dag, hier vind je mijn blogs daarover terug. Maart was al zo goed als voorbij, toen ik dit bedacht: ik maak er deze keer APRILle tuinpret van! 
In april elke donderdag een blog met APRILle tuinpret.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de voorbereidingen van deze blog plaatsvonden op de laatste donderdag van maart, vorige week dus, op 30 maart. Die dag keeg ik twee moestuintjes:



Kort daarvoor had ik een meneer aan de deur van een energiebedrijf dat heel groen is. Hij was zeer verheugd toen ik vertelde dat we daar al klant van waren, door een collectieve overstap en hij gaf me een zakje "compensatiezaadjes" voor Acaciabomen. Hij raadde me aan om het in een pot te houden, ze kunnen nogal groot worden. Nou, zo'n vaart zal het niet lopen 😊 Ik telde tien zaadjes en ze liggen nu hopelijk te ontkiemen:


Ook nog even nieuws uit m'n tuin. Zo ziet mijn moestuinbak eruit:


Zowaar nog wat kruidenplantjes, ook een boel wat er uit moet/kan. Werk aan de winkel dus!
En kijk: de rabarber laat zich al weer zien:


Vandaag zal ik foto's maken van de stand van zaken en als 't even kan zaai ik weer wat. Volgende week meer APRILle tuinpret! 
En leuk als je ook mee doet, dan hoor ik het graag! Dan vermeld ik volgende week linkjes van andere APRILLE tuinliefhebbers.


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. O leuk, ik lees graag je ondernomen stappen.
    Zelf ben ik al even bezig in de tuin met zagen, schroeven, beitsen... ik ga mijn moestuingedeelte wat uitbreiden (voor zover mogelijk in een stadstuin. Het fruit staat al hier en daar in bloei en begint allemaal al goed uit te lopen, wat wordt alles weer lekker groen! Succes met je tuin, ik lees de vordeingen graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoera zaaien maar, dat blijft altijd leuk !! ik kocht bij de aldi 4 spitskool plantje en...... ze groeien als kool :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee :)
    Ik zal kijken of het lukt om mee te doen, ik heb alleen de zonnebloem alvast gezaaid de andere die ik heb, daar moet ik nog mee aan de slag, ben nu bij iedereen aan het lezen, hoop snel weer terug te zijn in blogland :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee, ik had een paar weken geleden al tomaten gezaaid maar die hebben het niet gered. Logisch als je er niet voor zorgt dat ze tijdens je afwezigheid wat te drinken zullen krijgen. Van het weekend ga ik het opnieuw proberen even als de moestuintjes die er dan zullen zijn. Ben benieuwd naar jouw resultaten.
    Groet,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om in april jouw getuinier te volgen .

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn! En ja hoor, acacia's kunnen heel groot worden in de wilde natuur. Dit jaar neem ik geen moestuin, de opbrengst viel vorige jaren tegen en het woog niet meer op tegen al het werk. Je kan er nochtans veel plezier aan beleven en het is ook veel lekkerder dan in de winkel. Misschien volgend jaar weer, intussen geniet ik mee met jou.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke naam. April is als het meezit ook al wat warmer. Prettiger tuinweer. Als ik met mijn letterbord de orde heb gevonden ga ik aprille tuinpret daar zeker opzetten. Volgend jaar 😊. Ondertussen volg ik jouw tuinpret!

    BeantwoordenVerwijderen