{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 20 april 2017

APRILle tuinpret (3)

APRILle tuinpret (3)


Het gaat goed op mijn geïmproviseerde vensterbank!
Twee acacia's hebben al blaadjes, er is ook een kale en eentje die een soort van omweg neemt. Ik denk niet dat er nog meer van opkomt. Het waren tien zaadjes, dus een score van voorlopig 40 %.


Zo gaat het met de moestuintjes:

 De goudsbloem komt ook al boven en er is een begin bij de dille, dat zie je niet op de foto. Van de basilicum is nog niks te zien.
De rabarber groeit vrolijk verder:



De radijs heb ik inmiddels buiten gezet, bij de radijs van vorige week.


Ik kreeg ook weer wat nieuwe moestuintjes, de peultjes, cavolo nero en komkommer zijn nu ook gezaaid.


Ik was eigenlijk van plan om buiten vast veldsla te zaaien, maar met de verwachte nachtvorst van deze week heb ik dat nog even uitgesteld.

Zou er ook weer APRILle tuinpret zijn bij Juffrouw Ooievaar?
En gisteren zag ik bij Angélique tuinnieuws, mét een link naar een hele goede slakkentip.
Bij Elizabeth ook tuinpret! En bij Villa Zeezicht. En bij Annemarie.
En Blauw Ruitje twijfelt een beetje 😉
Wil je ook je tuinpret delen? Als ik het weet voeg ik een linkje toe naar je blog! 

Volgende week nog één keer APRILle tuinpret, dan op vrijdag, in verband met Koningsdag. Wil je die keer meedoen? Laat het weten, dan plaats ik volgende keer een link naar je blog. In ieder geval wens ik ook jullie graag veel APRILle tuinpret 😊

#aprilletuinpret 


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

15 opmerkingen:

  1. Ik zie dat jij weer hele andere zaaisels hebt dan ik...
    Komkommer heb ik ook, maar het duurt lang voordat het opkomt. Eerst dacht ik dat het helemaal niks werd.
    Ik durf eigenlijk nog niks naar buiten te doen. Binnen heb ik er meer controle over...
    Ik ga proberen volgende week vrijdag mee te doen!
    En houd je plantjes goed in de gaten..., want het uitdrogen gaat best snel merkte ik.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik houd ook alles binnen :)
    Sommige tuintjes heb ik ook, ben benieuwd hoe ze het bij jou doen :)
    Gezellig zo, oke volgende week vrijdag weer een up date :)
    groetjes en een fijne dag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook bij mij blijven de jonge planten en zaden nog binnen. Heerlijk als we straks uit eigen tuin kunnen eten. Het is me vorig jaar heel goed bevallen, hopelijk kunnen we nu nog veel meer smullen met alle uitbreiding :-) Jouw rabarber heeft er in ieder geval veel zin in zo te zien :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verstandig om ze maar lekker binnen te houden. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook aprille tuinpret. Hoewel het zijn nog voornamelijk bakjes met zwarte grond :). Een linkje naar mijn blog vind ik ook wel leuk. Succes met tuinieren. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik hoop dat je het gisteravond allemaal weer binnen hebt gezet want o wat was het koud... Ik ga ook nog wat Dalia's in de tuin zetten en heb bij de Aldi liesjes gehaald.. Nu nog wachten op vorstvrij weer.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, heel leuk om te zien!! Wat fijn dat er zoveel meer liefhebbers zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook Aprille tuinpret. Jij hebt weer heel andere moestuintjes dan ik en ik begreep dat de actie al weer afgelopen is. Helaas. Jouw radijs doet het ook goed. Ik zal proberen om volgende week ook mee te doen met de tuinpret.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezellig dat je meedoet! Ja, jammer, hé, dat de actie voorbij is. Dat is nou nog eens een leuke actie! Beter dan voetbalplaatjes!

      Verwijderen
  9. Zo leuk al die opkomende plantjes! Ik zou ze uit de grond kijken als ik ze had. Volgend jaar wil ik echt meedoen. Nu geniet ik even van mijn Aprille binnenplantenpret :)

    BeantwoordenVerwijderen