{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 26 april 2017

Babyslofjes voor Marly

Babyslofjes voor Marly


Maandag was ons nichtje jarig, de mama van Marly. Ze vroeg geld, want ze wil graag goede loopschoenen hebben. Ze wil weer in beweging na de zwangerschap en de bevalling! Dat inspireerde me tot het maken van een paar babyslofjes voor haar mooie dochter. En zoals ik gisteren al vertelde had ik nog wel leuk katoen garen dat ik kon gebruiken.


Er zijn heel veel patronen te vinden op 't internet! Ik ging aan de slag met een patroontje dat ik vond bij Elizabeth, je vindt het hier.

Het is een leuk slofje om te breien en Elizabeth legt het goed uit, inclusief de richelsteek.

Ik paste wel een paar dingen aan en eigenlijk had ik ze ook wel rond willen breien.


Er is toch een naad nodig. Ik had gewoon sokjes moeten breien, denk ik.


Toch zijn ze wel heel leuk gweorden en ik vond de constructie ook wel ingenieus, hoe je eerst de bovenkant van het voetje breit en dan naar de zool toe gaat en hoe die er dan onder komt.


Ik draaide koordjes om door de gaatjes te rijgen en besloot bloemetjes aan die koordjes te bevestigen: dat staat lief en het voorkomt dat het koordje uit de gaatjes wordt getrokken.



En dan is dit het eindresultaat:




Super schattig toch?

Ik heb al zin om meer te maken!

Update:
Ze passen!






Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Ahhhhh, wat zijn die super schattig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super gedaan!!!! en de bloemetjes waar koop je die of maak je die zelf? groet Henny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bloemetjes heb ik gehaakt, een simpel bloemetje met vijf bloemblaadjes in een magische ring. Voor ik het dicht trok heb ik dan om het koordje gelegd. De begin- en einddraad heb ik door het koordje gestoken voor ik ze afhechtte, dus het zit goed vast!

      Verwijderen
  3. Ze zijn echt heel schattig geworden ..de bloemetjes
    maken het geheel heel mooi !!!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze super lief en mooi geworden! Slim idee die bloemetjes en het staat schattig.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super schattig!! Ik heb ze ook wel eens gebreid op deze manier, en omdat er koordjes door gaan blijven ze goed zitten! Leuk Akkelien!!!

    BeantwoordenVerwijderen