{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 25 april 2017

Dinsdag - poppendag Dot (2)

Dinsdag - poppendag Dot (2)


Deel 2 van mijn huidige project voor poppendag en ik heb een onderdeel van Dot klaar:


Het lijf! Ik ben nu eerst maar eens met een voorpoot begonnen. Er moeten vier poten komen en dat lijkt me niet het gezelligste werkje van deze knuffel. Dat wil ik niet tot het laatst bewaren!



Hier vind je m'n vorige blog over Dot. Ik weet nu al dat ik ruim genoeg garen heb. Ik koos voor katoen garen, Catona van Scheepjes, vergelijkbaar met Catania en Larra. Ik haak met haaknaald 2½. Lisanne haakt in het boek met een dikker katoen garen en haaknaald 3½. Ik had wel rekening gehouden met het aantal meters dat ze noemt, maar omdat ik ook met een dunnere naald haak, heb ik toch veel minder nodig en zal mijn Dot ook meer een Dotje worden. Dus... ik kan nog wel wat anders maken van dit garen! 

Dat was het wat mijn poppennieuws betreft voor deze keer.  Je kunt wel even kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij 

Corina,
Mathilde,
Nienke,
Petra,
Ria
Rita,
Sandra  en
- Tineke

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.




7 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elke keer een stukje verder en dan komt er een moment dat we Dotje helemaal kunnen bewonderen :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lekkerst voor het laatst hè ;)
    Garen is nooit echt over toch? De Yarn weet daar wel raad mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het haakt wel lekker weg zo'n pootje, je hoeft niet steeds te tellen en op te letten ...

    BeantwoordenVerwijderen