{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 11 april 2017

Dinsdag - poppendag Gelukspoppetjes

Dinsdag - poppendag Gelukspoppetjes


De website is al verhuisd en ik ben nog aan 't reorganiseren. Er was een hele verzameling gelukspoppetjes te vinden. De leukste plaats ik vandaag op de blog.

Alle poppetjes zijn natuurlijk geïnspireerd op die van Annemarie Arts, uit haar boekje "Gelukspoppetjes haken". Dat boekje kent, terecht, al heel veel drukken. Ik heb daar veel uit gehaakt en er kwamen bij mij allemaal nieuwe ideeën. Zo maakte ik zelf een mini-versie :


Met fluffy garen kun je leuke variaties maken.


Heel vaak gaf ik ze cadeau, ook aan jongetjes, en dan wordt het een politie-agent


of een judoka


of een voetballer. Vast voor iemand die 12 werd :-) 


Voor mijn schoonvader die (nog steeds! 87 jaar!) graag in de keuken staat een "lookalike" met bril en schort:


Ik haakte heel veel engelen! Hier een groepsfoto. Ik geef ze altijd haren, tegenwoordig vaak een knotje trouwens.


Deze is gehaakt door Lydia, en sindsdien borduur ik ook altijd andere mondjes, met een blije lach 😊  En ja, zo'n knotje is super leuk!


Deze twee engeltjes vond ik zelf ook heel geslaagd, de witte heeft zo'n dubbele bril, dat zie je niet heel goed op deze foto. 


Hier zie je moeder en kind en volgens mij is dit het eerste mini-gelukspoppetje dat ik ooit haakte.


Een aantal zijn vast al eens eerder langsgekomen in de blog. Toch wel leuk om ze hier nog even bij elkaar te laten zien op dinsdag - poppendag. 

Nu snel kijken of er poppen- of ander nieuws is bij

Corina,
Mathilde,
Nienke,
Petra,
Ria
Rita,
RoosjeMijn  en
Sandra
Kijk je ook nog even bij Prie Praat van vorige week? Ze had vorige week ook een mooie blog op poppendag, maar ik had haar toen niet in het linklijstje gezet.

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Zeker heel leuk lijkt me nog een heel gepriegel om te maken Akkelien fijne dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik vind de tweede zo grappig n de engeltjes... Helemaal super! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk die gelukspoppetjes. Ik wil er ook nog steeds een gaan haken.. Maar ja mijn todo list is niet kleiner geworden.. Ach dan genietik gewoon mee van jou poppetjes..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen