{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 4 april 2017

Dinsdag - poppendag Poppenkleding

Dinsdag - poppendag Poppenkleding


In de loop der tijden heb ik al heel wat poppenkleertjes gemaakt, vroeger voor m'n eigen poppen en barbies of die van m'n zusje. Nu ook wel eens voor m'n (gebreide) poppen en ook wel eens voor poppen van bijvoorbeeld m'n nichtje. Ik had op de website foto's van haar Jolina Ballerina pop. Nu ben ik de website aan het opruimen en ineens vind ik dat ik dat wat te rigoureus gedaan heb... Die foto's van haar pop met door mij gemaakte garderobe waren best leuk. Dus ik zoek ze op in mijn bestanden en zet ze in de blog: mijn grote online archief!

Als ik het goed heb, had ik voor een barbie van haar een soort van trouwjurk gemaakt en ze wilde ook wel graag zoiets voor Jolina:


Een eigen verzinsel en ik was er zelf best wel tevreden over, die witte feestjurk.


Kijk, een mooie blote rug, de jurk sluit met een knoopje in de nek.


Als ik m'n foto's zo bekijk heb ik twee jurken gemaakt voor Jolina en haar zus (de poppenfamilie van m'n nichtje kreeg zo te zien gezinsuitbreiding):


Een zeer klein fotootje, en de dames staan er niet eens helemaal op...
Hier een detailfoto van de rokken. Ik ben ooit met de patroonsbeschrijving bezig geweest, maar ik heb geen idee waar dat gebleven is.... Ik koos een leuke steek uit een breiboek, en breide met de pop erbij. Dan werd het gewoon wel wat 😊


Jammer, weer een piepkleine foto, maar voor het lijfje minder je dan weer het een en ander en die patronen lopen verder mooi langs de hals naar de sluiting op de rug:


Ik heb nog wat foto's van de dame in de paarse robe:




Een stola erbij voor als het wat frisser is:


En hier zelfs een poncho met sjaal:


Nog een ander setje:


Een leuk jurkje dat ook met ceintuur gedragen kan worden.


Een mouwloos vestje dat ik zo te zien overdwars gehaakt heb. En mijzelf kennende: gewoon aan een stuk.


En ook dit jurkje kan gecombineerd worden met een stola:


Ha, leuk, al die foto's van jaren terug. Ik heb ze weer veilig gesteld op het wereldwijde web. Misschien kan ik over een paar jaar poppenkleertjes maken voor m'n achternichtje! Dat zou leuk zijn! Als een pop bij mij mag logeren, dan kan ik er vast en zeker wat leuks voor maken!

Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Corina,
Mariam,
Mathilde,
Nienke,
Petra,
Ria
Rita,
RoosjeMijn  en
Sandra

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Wat lopen de dames er deftig bij zeg! Leuk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echte dametjes zo met die avond kleding aan.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, daar is vast veel mee gespeeld :-) wat een mooie garderobe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, hartstikke leuk toch om dit allemaal langs te zien komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk zo'n zelfgemaakte garderobe. En als ballerina weet Jolina precies hoe ze het showen moet :) (Leuke pop met haar beweegbare armen). De kleine moeders in jouw omgeving kunnen hun geluk niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke zelfgemaakte en zelf ontworpen kledij voor de barbies, de ene nog leuker dan de andere. Ook jij bent op poppengebied al een zeer ervaren breister en hebt al heel veel gemaakt ondertussen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen