{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 5 april 2017

Haken voor Pasen

Haken voor Pasen


Over anderhalve week is 't Pasen. Hebben jullie het huis al vol paastakken en andere versiering? Ik heb m'n kipjes én er hangen vogelhuisjes voor twee ramen.  

Bij Dinah is al een paar weken iedere zondag een nieuw patroontje te vinden om je huis in paasstemming te brengen, onder het label Paas CAL

Zelf heb ik in de loop der jaren ook wel eens wat haakideetjes gedeeld, daarvan gooi ik even wat in de herhaling.

In maart 2015 haakte ik deze snelle eitjes: 



Met geel in een magische ring 6 vasten haken. Ga over op wit.

In de eerste vaste 2 vasten, in de volgende 2 halve stokjes, in de volgende (2 stokjes en 1 dubbel stokje), in de volgende (1 dubbel stokje en 2 stokjes), in de volgende 2 halve stokjes, en in de laatste 2 vasten. Sluit de toer en hecht af.

In maart 2016 haakte ik deze kleine silhouetjes:


Je vind in deze blog de links naar de patroontjes van het konijntje en het konijnenhoofje én het patroon van het vogeltje dat ik zelf bedacht. 

En dit jaar haakte ik de snelle kipjes:




Meer haakideetjes vind je onder het label Pasen.


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Jij hebt al een flinke paasvoorraad in huis Akkelien, je kan op de versiertoer gaan :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op mijn blog kon je lezen dat het bij mij meevalt met pasen. jou eitjes zijn echt eitjes, leuk! xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is toch wel heel erg leuk om iets voor Pasen te maken. Ik ben er nog niet aan toe gekomen...
    Ik twijfel nog een beetje over de CAL bij Dinah... begint wel steeds harder te trekken, maar een beetje tijdgebrek..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow morgen maar weer even de paasdoos tevoorschijn toveren :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig al die paasdingetjes, ik heb nog helemaal niks van pasen staan. Dit weekend maar eens op zoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk overzicht! Bedankt voor de inspiratie.
    De kleurrijke kipjes vind ik het allerleukst.
    Hier is de paasversiering wat beperkt, maar mss maak ik nog gauw iets uit jouw collectie :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo krijg ik mijn takken wel vol erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen