{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 7 april 2017

Kleurrijk - Haak maar aan

Kleurrijk - Haak maar aan


Volgende week haken we weer aan in de bieb, op 13 april. Nu ruim drie weken geleden was de vorige keer en ja, dat was weer heel gezellig 😊

Er werden drie complete dekens ingeleverd! De foto's zijn een beetje snel genomen, eigenlijk doe ik de dekens geen recht... 




We waren met een leuke groep vrouwen en er is weer heel wat gehaakt. De mevrouw van die laatste deken haakt "gewoon" nog zo'n deken:


Er waren weer heel wat granny's:


En deze deken is bijna klaar, nog een paar lapjes!




We hebben ook een soort van nieuwe "traditie": we nemen nu zelf wat lekkers mee voor bij de koffie/thee:


Echt lekker: die dúmkes! En de eitjes ook natuurlijk.

Ik had zelf niet heel veel gedaan. Dat had o.a. te maken met het babydekentje. Inmiddels is er wel weer wat gebeurd. Hier een tussenfase:


Dit is mijn tweede strook van 6 lapjes hoog die ik tot 14 lapjes breed haak. Ik ga er drie maken en die daarna aan elkaar haken met beide keren een strook granny's. Achteraf kan ik er dan nog een rand omheen haken om op de goede maat (140 x 200 cm) uit te komen. Ik ben inmiddels alweer wat verder dan dit en hoop er nog wat aan te doen vóór aanstaande donderdag. 
Het is toch altijd een leuk werkje, om zo je deken te zien groeien! Voorlopig is dit mijn deken-project. Ondertussen verheug ik me al wel op de Mystery Blanket natuurlijk 😊

Donderdag 13 april haken we dus weer aan in de bibliotheek in Sneek, we haken van 14.30 - 16.00 uur.

En nu.... is 't weekend! Graag wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend! Met happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige exemplaren weer. Ik kan me voorstellen dat jij niet zo hard gaat als je ziet wat je er allemaal tussendoor doet. Gezellig met de dames en wat lekkers erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Noeste arbeid hoor. En heel gezellig om samen te handwerken. Jullie ook fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt leuk om al die verschillende, kleurrijke dekens te zien. Ik vind ze allemaal mooi!
    Mijn grannydeken is ook bijna af en ik krijg ook zin om 'gewoon' nog een deken te haken, hihi.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik heb laatst op het provinciehuis meegehaakt aan grannys die elders weer in elkaar gezet worden. Mooi project!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik heb laatst op het provinciehuis meegehaakt aan grannys die elders weer in elkaar gezet worden. Mooi project!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een mooie dekens, kleurrijk zijn ze. Veel plezier donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kleurige dekens. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die dekens zien er gezellig uit met al die kleurtjes. Leuk dat er met zoveel liefde en zo veel mensen aan gewerkt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schiiterende dekens! Alvast veel plezier de 13e!
    Fijne zondag,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig de dekens!!!
    ik heb net eentje voor mezelf klaar..
    ik haakte wel voor goede doelen, maar vond ze zo prachtig dat ik er nu eentje voor mezelf heb gemaakt in de maat 2.20 x 2.00 meter van blokken van 20x20.. gewoon van restjes! ik heb er vannacht voor het eerst onder geslapen.. voelde me trots en warm onder mijn deken!
    zo,n zigzag deken is ook leuk! ben nu nog aan de mandala madness bezig.. maar wie weet als ik weer genoeg restjes heb..

    BeantwoordenVerwijderen