{ 'anonymize_ip': true }

maandag 14 augustus 2017

Zomer 2017 51 vlaggetjes, 31 t/m 35

Zomer 2017 51 vlaggetjes, 31 t/m 35


In mei maakte ik een slinger met 51 verschillende gebreide vlaggetjes, in juni, juli en augustus vertel ik elke maandag wat over dit project. Vandaag zijn de vlaggetjes 31 t/m 35 aan de beurt.


Vandaag begin ik weer met een oranje vlaggetje, het vierde oranje vlaggetje. Het is het 49ste vlaggetje dat ik gebreid heb en ik ontdek nu net dat ik de twee daarna niet apart op de foto heb gezet... Toen trad er toch kennelijk een concentratieprobleempje op. Ik denk dat ik 't nog wel kan oplossen voor m'n blog, maar dat is voor een volgende keer.
Dit is steek nummer 127 uit de Breibijbel, "Ajourladdersteek". Er staan twee versies in dat patroon, ik gebruikte alleen de smalle ladder en die heb ik twee keer naast elkaar gezet:


Daarnaast hangt mijn nummer 10, nummer 32 aan de lijn en steek nummer 13 "Gebroken boordpatroon, 2 r, 2 a". Ik heb het een beetje aangepast, bij mij is het 3 r, 3 av 😊



Vlag nummer 33 is mijn nummer 25 en dat is steek nummer 38 "Korenaarmotief":



Ik heb twee keer dat motief en dat gaat dan over 13 steken. Het is ook een soort van boordpatroon, maar met gekruiste én gedraaide steken.

Nummer 34 is mijn nummer 40 en dit is een zelfbedacht vlaggetje:



Ik vond namelijk het steken kruisen erg leuk en je krijgt op een eenvoudige manier een mooi kabeleffect. Ik heb in dit vlaggetje naast elkaar een kruising over 3, over 2, over 5, over 1(is een gedraaide steek) en over 4 steken gebreid. In de hoogtes heb ik ook variaties aangebracht. Gewoon leuk om eens mee te experimenteren! Dit was het laatste vlaggetje met gekruiste steken. 

Het laatste vlaggetje van vandaag is weer een rode:



Mijn nummer 11 en het is steek nummer 14 "Boordpatroon met plooitjes". Je laat hierbij het boordpatroon af en toe verspringen. Ik deed het met 3 r, 3 av. 


Meer over deze challenge kun je lezen in deze blog die ik schreef voor Breiclub.nl. Daarin beschrijf ik ook hoe ik het vlaggetje maakte.
Onder het label "51 vlaggetjes" verzamel ik verder alle blogs die ik hierover schrijf.

In de maanden juli en augustus zijn De Breimeisjes in vakantiestemming. Wél veel blogjes, soms met een beetje "oud nieuws"  dat nog wel de moeite waard is. De poppen zijn op vakantie en toch iedere week in ieder geval een lijst met linkjes. Misschien wat minder reacties bij anderen. 
En ondertussen natuurlijk gewoon doorgaan met haken en breien 😊

Dus ook de komende tijd kun je rustig regelmatig komen buurten bij De Breimeisjes, gezellig! 
Geniet zelf ook van een mooie lange zomer en denk om de happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

1 opmerking:

  1. Waar blijf je de inspiratie toch halen, al die mooie vlaggetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen