{ 'anonymize_ip': true }

maandag 18 september 2017

Rode kleedjes

Rode kleedjes


"Kun je drie rode kleedjes haken", vroeg m'n moeder. Ze had van een vriendin een kleedje meegekregen. Voor de maat. Ik mocht zelf wel een patroon zoeken en ze hoefden ook niet alle drie hetzelfde te zijn.



Het is heel fijn garen! Ik kocht zelf een "Maxi Bonbon" van Scheepjes, dun garen voor haaknaald 1,25 - 1,50. De haaknaald die ik gebruikte had geen nummer meer, ik denk eigenlijk dat 't een 1,75 was.

Ik begon met het tulpenkleedje uit het boek "Mandala's haken" van Haafner Linssen. Dat boek had ik Lydia op haar verjaardag gegeven, ik leende het nu even. Handig hé!
Ik moest de patronen wel wat aanpassen, want de kleedjes moesten een doorsnede krijgen van 11,5 cm en de kleedjes in het boek zijn groter. Dus heb ik maar twee van de drie tulpenrandjes.



Dit kleedje heeft ook een heel leuk randje aan de buitenkant!



Het tweede kleedje is een variatie op de kanten blaadjes.



Ik heb de blaadjes kleiner gemaakt en ze dichter in elkaar gepast. Ik ben ook anders geëindigd.



Voor het derde kleedje koos ik het patroon met de schelpen. Super leuk! 



Mijn ervaring was, dat je een beetje op gevoel moet werken, en niet precies volgens het patroon. Eigenlijk kun je na iedere toer wel stoppen bij dit kleedje, want zo'n mooie schelpenrand is mooi genoeg!



Drie nieuwe kleedjes en nu kan  die ene met pensioen!



Het is een leuk boek met mooie patronen! In het boek zijn alle mandala's meerkleurig, maar effen zijn ze ook mooi! En je hoeft niet zoveel draadjes af te werken 😊





Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke 'opdracht' om aan te werken! Ze zijn erg leuk geworden, heerlijke knalkleur ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke vraag, en wat heb je er leuke kleedjes van gemaakt, fijn garen hè, ik gebruik het ook voor frivolité

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik heb het boek ook. Leuk en plezierig om te doen die rondjes haken. Liggen ze nu te pronken bij je moeder?

    BeantwoordenVerwijderen