{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 10 oktober 2017

Dinsdag - poppendag Nieuwe trui voor Siv

Dinsdag - poppendag Nieuwe trui voor Siv


Vandaag op poppendag nieuws van Maria. En dat nieuws is iets nieuws voor Siv. Siv is de eerste pop, gemaakt door Maria, die ik liet zien op poppendag, al in 2014 (je kunt die blog hier vinden).

Siv had al een behoorlijke garderobe gekregen, zoals je in die blog kunt zien, maar ze vond het tijd worden dat ze wat nieuws kreeg en gelukkig voor haar: Maria had wel zin in zo'n projectje 😊


Deze foto is de eerste foto die ik toen al liet zien. Ik heb 'm er weer even bij gezocht, want bij dit rokje moest een passend truitje komen.
Op de volgende foto zie je het begin, de mouwtjes:


En hier het "lijf" van het truitje. 

Het patroon uit het rokje komt ook in het truitje:


Net andersom. Leuk setje! Siv wil er ook nog nieuwe schoenen bij, vertelde Maria, maar ze weet nog niet precies hoe ze dat wil maken, dus dat duur nog even. 


Nu ga ik kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria
Rita,
Sandra  en
Tineke

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Echt een mooi setje zo en lekker warm voor de winter.

    Lieve groet, dinah v

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze kan weer helemaal tevreden zijn! Leuk jurkje voor Siv...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor en Siv is een leuke meid :)
    Ik wil,ook nog graag eens zo’n leuke pop maken, maar tja ik wil zoveel.
    Toch gaat het er eens van komen :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk hier word ik nu helemaal gelukkig van.
    Poppen dag!
    Er waren de laatste tijd beste veel andere dingen en verhalen ed met poppendag, maar hier keek ik naar uit.
    Ik had gelezen op Facebook een openpagina die Arne en Carlos een nieuw boek hebben gemaakt alleen nog niet in het Nederlands met poppen die hebben vingers!
    Gaaf hoor!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk: hier begon het ook eigenlijk mee! Maar het lukt me echt niet om elke week iets over deze poppen te bloggen...
      Ik ben benieuwd naar 't nieuwe boek! Vingers breien.... Hmmm, ik ben benieuwd, dat lijkt me wel een ernstig priegelwerkje....

      Verwijderen
  5. Die poppen zijn zo leuk. Siv ziet er weer prachtig uit in haar nieuwe outfit.

    BeantwoordenVerwijderen