{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 7 november 2017

Dinsdag - poppendag Jeugdherinnering

Dinsdag - poppendag Jeugdherinnering


Vandaag begin ik met een foto uit mijn fotoalbum:


Mijn moeder schreef veel bij de foto's in mijn album, de datum had ik zelf niet meer geweten. Het grappige is dat je helemaal niet goed kunt zien wat ik zo blij in m'n hand houd, maar ik kan me nog zo goed herinneren hoe blij ik was toen ik deze pop kreeg! Volgens mij stond de pop in een folder van de SRV, dat je ervoor kon sparen of zo en ik vond haar prachtig. Ik vond het zo bijzonder dat Sinterklaas echt wist dat ik die pop zo graag wilde en dat ik haar dus echt kreeg!


Ik kreeg haar toen ik vier was, bijna vijf, want ik ben een maand na Sinterklaas jarig 🙂
Ze kan nog staan ook, deze pop, want ja, ik heb haar nog! Het rare is dat ik geen idee meer heb hoe ze heette.


 Wat wel weer bijzonder is, is dat ze haar oorspronkelijke jurkje nog draagt. De drukknoopjes achter doen het nog en het kant is niet helemaal vlekkeloos, al is het nog best in redelijke staat:



En ze heeft haar schoenen ook nog. En ze passen nog, na 48 jaar:


Haar slipje is niet origineel en het is natuurlijk niet echt netjes, maar ik laat het toch even zien:


Geel, verbazingwekkend, dat is een kleur die ik zelf nooit zou kiezen. Vast gebreid door m'n moeder of een Beppe. Het elastiek doet het ook nog best wel goed. 
De pop ligt al heel lang op zolder. Ik weet niet zo goed wat ik met haar zal doen. Misschien is er wel iemand die heel blij zou zijn met deze pop... Ik ga er eens over nadenken.

Ondertussen is 't tijd om te kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij

Ria
Rita,
Sandra  en
Tineke

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuke jeugdfoto en wat geweldig dat je de pop nog hebt! Het jurkje en de schoentjes zien er nog supergoed uit; je bent vast heel voorzichtig met haar geweest.
    Als ik jou was, zou ik haar houden. Zelf heb ik niets tastbaars meer van vroeger en dat is best wel een beetje jammer....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien maakten ze het toen ook wel van een betere kwaliteit. Mijn jongere zusje heeft er ook nog wel mee gespeeld.

      Verwijderen
  2. Wat leuk, ik heb mijn pop ook nog,
    ze is bijna 46.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet ze er nog goed uit voor haar leeftijd! :) Ik kreeg op die leeftijd ook een pop. Wat ik me herinner noemde ik haar Annemieke en oh wat was ik een zorgzaam poppenmoedertje. Tja dilemma zelf houden of een ander meisje net zo blij maken als jij toen was. Ben blij dat ik niet hoef te beslissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zonde om deze op zolder te laten verstoffen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om de pop en foto van een poos geleden zo bij elkaar te zien. Ze brengen vast veel herinneringen bij je boven. De pop is nog steeds schattig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder dat je die pop nog hebt! En wat een leuke foto; ik was toen aan het groeien in mama’s buik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig dat je moeder bij de foto's schreef... Dat is zo dierbaar voor later! En die pop? Joh, die moet je echt nooit weg doen hoor... Ik ben bang dat je daar heel erg spijt van krijgt. Veel spullen zijn vervangbaar, maar zoiets nooit!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto/compositie aan de 'bovenkant' van je blog.
    Wat leuk dat je pop nog bewaard is. Ik ook nog een pop van vroeger Josje :) Leuk de pop bewaard in combinatie met de foto. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vond het wel weer tijd om weer eens wat andere foto's te laten zien :-) Even puzzelen in photogrid!

      Verwijderen
  9. Oh wat een leuke herinneringen en dat je haar ook nog hebt. Alhoewel haar jurkje er nog knap uitziet voor die leeftijd denk ik toch dat haar eigenaresse die zo prachtig breien kan binnenkort overstag gaat en een nieuw mooi kledingstuk maakt. Met bijpassend slipje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou haar houden! Het is toch heel bijzonder dat je haar nog hebt en dat ze in zo'n goede conditie is! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke herinnering!!!En geweldig dat je ze nog steeds hebt! Mijn eerste pop noemde Liesje, en die heeft heel erg geleden. Ik gooide haar soms op de grond en kamde haar haren niet zo goed. Maar ze mocht wel heel veel slapen in de poppenwieg en ik heb haar ook wel eens geschminkt :-)
    Wie weet schiet de naam van je pop je nog wel te binnen en hopelijk krijgt ze een goede thuis. Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, de haren van deze pop zijn ook al heel lang niet gekamd. Ik durf het nu niet zo goed te doen, ik ben bang dat ik dan alles eruit trek....

      Verwijderen
  12. ha leuk, dat ze er nog is, is de naam je nog te binnen geschoten?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat bijzonder dat je 'haar' nog hebt..! En een mooi verhaal erbij, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen