{ 'anonymize_ip': true }

maandag 20 november 2017

Mystery maandag (7)

Mystery maandag (7)


Het is weer maandag en ik laat mijn vorderingen aan de Mystery Blanket 2017 zien. 

Blok 11, dat was echt niet mijn favoriete blok... 
Ik zag op dit moment dat ik een fout had, maar had echt geen zin om het uit te halen. Je laat het patroontje steeds verspringen en dat heb ik een keer niet goed gedaan.


Ik bedacht dat ik het best nog twee keer zo zou kunnen doen, dan klopt het weer. Dat heb ik geprobeerd, maar dat heb ik ook niet goed gedaan.

Voor- en achterkant:




Ik ben echt niet tevreden met die resultaat. Toch laat ik het even zo. Ik zag in mijn Breibijbel dat de braamsteek ook anders kan, dus misschien doe ik 'm nog wel een keer opnieuw, op die andere manier. 

Eerst verder met het volgende blok, nummer 12. En dat vind ik dan wel weer leuk: inbreien. Gaat ook veel sneller 🙂


In twee avonden klaar! Het rolt nogal op, door de tricotsteek. En ik moet ook nog heel veel draadjes afhechten:


Wel heel leuk: zo'n huisje:


Blok 13 staat inmiddels op de pennen, dat is weer een hele nieuwe steek voor me, met twee kleurtjes. Volgende week is 't vast wel klaar.

Wil jij meer lezen en zien van de Mystery Blanket 2017? Hier is een lijstje met links naar collega-blogsters die ook met de deken bezig zijn, we breien en/of haken verschillende seizoenen:

Breien

De Breimeisjes 
Renske Creatief
Siets aan de Haak Sietske is ook tester van de breideken.

Haken

De Haakhelden
Liefgehaakt
Renske Creatief Renske is ook tester van de haakdeken



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.


11 opmerkingen:

  1. Sommigen zijn best lastig he!!!
    Ik heb een ander huisje gedaan!!!
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij mislukte blok 10 helemaal. ( gewoon een simpele gerstekorrel) 3x uitgehaald .
    Ik heb hem toen gebreid met 2 rechts 2 averechts om en om verspringend en toen ging het wel. Blok 11 gaat traag en het huisje wil ik anders gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ook een ander huisje? Ik ben ook benieuwd naar jouw huisje!
      Grappig, ik probeer me dit keer juist eens aan het patroon te houden :-)

      Verwijderen
  3. idd een wel heel leuk huisje !! soms moet je een werk waar je even niet tevreden over bent even laten rusten dan krijg je wel weer goede ideetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk huisje!
    Dat andere blok straks gewoon nog een keer op je eigen manier doen, komt goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat huisje! Het doet me denken aan het inbreien zoals ik dat vroeger altijd deed (vóór de tijd van de rondbreinaalden). Ik vond het best lastig om aan de averechtse kant netjes in te breien, maar zo te zien is dat jou wel goed gelukt!
    Jammer dat blok 11 niet ging zoals je wilde. Misschien heb je er over een poosje wel weer zin in en anders kan je inderdaad altijd nog proberen het op een andere manier voor elkaar te krijgen:o)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfff gelukkig kwam het huisje erna. Dat maakt het weer goed. De volgende keer gaat blok 11 vast van een leien dakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief huisje. Ik ben benieuwd naar de rest van de deken. Ga je blok 11 later nog over doen? Wat niet weet wat niet deert, maar soms gaat het dan maar niet uit je hoofd en zit er niks anders op dan het over te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, Akkelien. Je schrijft erg grappig over het lapje waarin het zelfs niet is gelukt om twee keer een fout te maken. Je weet waar het bij mij nu zou liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De braamsteek is een lastige steek, heb het ook ooit wel eens geprobeerd en ik geloof dat ik er ook niet van gecharmeerd was...
    Schattig huisje, Akkelien! Ik snap dat je daar lol in had om te breien.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen