{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 21 februari 2018

Naar de Handwerkbeurs in Zwolle

Naar de Handwerkbeurs in Zwolle


Het stond al een tijdje in de agenda: het "personeelsuitje van De Breimeisjes". We zouden afgelopen vrijdag samen naar de Handwerkbeurs in Zwolle! Soms lopen dingen anders en helaas was Lydia niet fit en dan is 't niet fijn, zo'n beurs. Ik had namelijk donderdag al gelezen dat het megadruk was daar! Ik besloot wel te gaan. Daarvoor moest wat geregeld worden, want we zouden met de auto van Lydia gaan. Echtgenoot had plannen met onze auto en.... hij paste ze aan 🙂
Als je me op Instagram en/of Facebook volgt, heb je al iets kunnen zien van mijn bezoek aan de beurs. Vandaag een uitgebreid verslag!

In Zwolle bleken we niet de enigen die richting de IJsselhallen gingen.... File, stapvoets rijden... Hij zette me vlakbij af en ik ging het laatste stukje lopen. Ik hoorde wat studenten: "Er is zeker een of andere beurs voor oude mensen!" Haha, ik kon inderdaad met gemak z'n moeder zijn en ik was zeker niet de oudste die naar de beurs liep! En het parkeerterrein leek ook heel erg vol. Gelukkig was er geen lange rij mensen bij de ingang, dat viel reuze mee:



Het allereerst ging ik even naar het herentoilet, omdat er wel een lange rij stond bij de damestoiletten 😁 Er waren nog een paar dames die dat een goed idee vonden. Ze zouden kunnen overwegen om ook daar tassenhaken aan te brengen, dat zou helemaal handig zijn!

Vervolgens was mijn eerste missie om Chefwol te bezoeken. Daar zag ik Janine Camijn met haar prachtige handgeverfde YipeeYarn
Ook de prachtige popjes van Amilishy heb ik bewonderd. 




En eindelijk ontmoette ik Bianca, met wie ik al veelvuldig contact had via mail en whatsapp. Zij is zo'n beetje Chefwol en ze is een van mijn contacten bij Breiclub.nl.

Alexa, van Amilishy, verraste mij met deze mooie bol Chef Wol's finest:



Deze versie heet "Fruit oogsten". Ik kan niet wachten om er iets moois van te maken!

Ik sprak met Bianca over mijn plan om de Friese sjaal die ik ontwierp voor Friesland Post te breien van Yarn & Colors Charming. Toen gaf ze me een bolletje mee, om uit te testen:



Dat ga ik zeker doen en hier heb ik al een idee voor, dus binnenkort meer hierover!
En ook over de Grolse wanten:



Ik kreeg dit boekje mee, dit is namelijk mijn persoonlijke uitdaging die Bianca mij gaf als ambassadeur van Breiclub.nl. Voor als ik eens niks wist om over te bloggen, haha! Het is trouwens ontzettend interessant en leuk, dus ik wil er graag over bloggen!

Nog wat highlights van de beurs:



Leuk, Aan de Haak was er ook. Ik heb sinds kort een abonnement dat ik won bij Annemaries Haakblog. En ik heb zelf al een paar keer een patroon mogen leveren voor dit blad.

Deze foto nam ik voor Marjan:



Het was een echte handwerkbeurs met veel verschillende handwerktechnieken, buiten haken en breien ook weven, borduren, punchen, etc. 
Dit vond ik ook zo mooi:



Allemaal geborduurde kleine kussentjes die bij elkaar een prachtig wandkleed vormen. 

Ik vond het Tunisch haakwerk bij de kraam van Handwerkles.nl heel fascinerend:



Daarom kocht ik de hiervoor benodigde dubbele haaknaald. Bij de buurkraam van Villa Hendrikje zag ik enorme brei- en haaknaalden. Ik moest deze foto wel nemen 🙂



Die dubbele haaknaald is een nummer 6, die dikke een nummer 35!

Er waren ook allemaal workshops. Ik zag bijvoorbeeld deze vlaggetjes in de corner to corner-steek bij Claire



Leuk idee!

Er was een kraam met plastic canvas met heel veel prachtige werkstukken. Best wel heel leuke ideetjes, misschien dat ik daar ook maar weer eens wat mee moest doen...



Ik heb nog even zitten kletsen in de loungehoek met Alexa, die daar als blogster zat. Ik ontmoetten bekenden. Ik heb, dacht ik, alle kramen bekeken. En ineens was daar een berichtje van echtgenoot, dat hij over twintig minuten op de afgesproken plek zou zijn. En ik was helemaal achter in de beurs! Toen had ik geen tijd meer om dat leuke boek te halen dat ik al wel even had bekeken. Gelukkig vond ik het zaterdag in Sneek, gewoon bij de boekwinkel, Craft Dates:



Ja, ik had een super leuke dag! Een beetje tijd te kort, hoewel ik ook voelde dat ik moe was toen ik weer in de auto zat. Dus het was eigenlijk perfect!

Goed gedaan, Handwerkbeurs Zwolle!



Meer verslagen lezen van blogsters die naar de beurs waren?
Kijk bij

Anita
Jeanet 
Marga
Tertia
Wendy



Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

9 opmerkingen:

  1. Wat lief dat je speciaal voor mij een foto hebt gemaakt, dank je wel! Het is altijd weer leuk om andere weefgetouwen te zien en deze heeft ook nog eens mijn kleuren in de schering 👌🏼.
    Je andere foto's zijn ook mooi en geven een goede impressie.
    Jammer voor Lydia dat ze niet mee kon. Gelukkig had je een hele lieve andere chauffeur 🙄.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een inspiratie heb je opgedaan en die geef jij nu weer door!! Ik wil echt het tunisch haken eens op gaan pakken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er gezellig uit! Die dikke haaknaald lijkt mij ook leuk, kun je lekker snel dekens mee haken. Craftdates is helemaal hot, zie dat boek nu echt overal. Daardoor word ik ook wel nieuwsgierig...
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel alleen maar zeker niet verloren met alle bekenden die je tegenkwam. De tijd gaat al gauw te snel hè. Leuk verslag. Een geslaagde dag. Er was een hoop te doen en te zien. Wat bijzonder dat wandkleed. Jammer voor Lydia dat ze er niet bij kon zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat was het leuk he!!!!
    Zoveel te zien........en ik zou nog zoveel willen proberen!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk verslag! Ik was er donderdag,mheb ook een leuke dag gegad. Wel jammer dat ZLydia niet mee kon :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja echt een leuke en gezellige beurs :) Wat goed dat je toch gegaan bent, anders had je al die leuke ontmoetingen niet gehad. Ja er was veel te zien en te beleven, net wat je zegt. Twgen de avond voelde ik ook wel dat ik de hel dag gelopen had, maar ik had het niet willen missen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeps, bedankt voor het linkje naar mijn blog :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ah gezellig leuk dat je foto's maakte kan ik ook nogh even gluren :))

    BeantwoordenVerwijderen