{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 12 maart 2013

Poppen breien, pop 2 (3)

Poppen breien, pop 2 (3)


Vorige week had ik geen vooruitgang geboekt bij m'n pop. Deze week wel, gelukkig. Ik heb er mijn best voor gedaan en had het zelfs mee in de auto! Ik had geen vulling mee, dus kon niet helemaal los gaan, maar dat resulteerde toch in twintig toeren voor een been. Op zich gaat het dan ook wel snel, zo'n toer is ook maar 12 steken. De beide benen zijn klaar én ze zitten aan elkaar.

Het ziet er nu ook weer wat overzichtelijker uit, "gewoon" weer breien met vijf pennen.
Nu ben ik bezig met het shirt/hemd. Ik gebruik een patroon uit het boek met wat andere kleuren:

Het breiproces van mijn eerste pop, Katrein Kunst, kun je hier zien. 
Meer poppen zien? Op dinsdag laat Daniëlle vaak een pop zien op haar blog en ook bij Wieke is dinsdag Arne & Carlosdag.

Liefs van De Breimeisjes!

5 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er toch leuk uit, ik zou ook graag willen leren breien met zo veel pennen maar waar???
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, blij dat je hebt kunnen verder werken. Ik zie dat je een mooi ontwerp heb voor je T-shirt.Helemaal niets voor mij...te veel kleuren op 1 naald. Ja je kent mij al een beetje hé.
    Succes, het wordt vast mooi!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond van de week mijn breinaalden. Misschien moet dit toch maar eens op mijn al veel te lange to-do lijstje. Het ziet er zo ontzettend leuk uit! (en dan zie je pas twee beentjes en een short ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gewerkt Akkelien, je ziet ze groeien :) het komt wel in orde langzaam maar zeker! Bij danjelle is het weer de moeite, net als bij wieke! Als ik beter ben ga ik ook meedoen want ik ben keijaloers!
    groetjes,rita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een gepriegel... ik heb net de eerste pop bekeken bij je.
    ik geloof dat ik oversla.. ik haak liever.
    maar ik vind jouw pop geweldig.. en ben jaloers op je geduld en kunde!

    BeantwoordenVerwijderen