{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 30 mei 2013

tuintje

Tuintje


Op moederdag kreeg ik van mijn zoon zo'n vierkante-meter-tuintje. Dat heeft me altijd al heel erg leuk geleken en zoon vond het wel een mooi cadeau. Nu is dat feitelijk een soort van zandbak zonder bodem met wat latjes erover. Mijn man is momenteel nogal van het klussen en bedacht dat er wel een bodem onder kon, mét wieltjes. Ik ben naar het tuincentrum geweest voor aarde en wat plantjes en heb nog wat zaadpakketjes gehaald bij Action. Een week na moederdag had ik dan echt een tuintje:


Er staan wat plantjes in en we hebben het een en ander gezaaid. Iedere dag kijk ik of er al wat opkomt. Een week later ziet het er zo uit: 


Nog een detailfoto:
Inmiddels kan ik vertellen dat ik nog steeds geen tomatenplantjes zie en geen prei, lente-ui, boontjes en pompoenen. Ik heb al een ander kruidenplantje toegevoegd en heb nog een setje zaadjes voor wortel en radijs aangeschaft. We hebben nu net wat zonnige dagen gehad, dat helpt goed! Leuk, zo'n minituintje!

Het is vandaag ook onze trouwdag: 22 jaar getrouwd! En de huwelijksambtenaar vergeleek destijds het huwelijk met tuinieren. Dat klopt natuurlijk! Je moet er aan blijven werken, dingen komen tot bloei, je moet het "onkruid" in de gaten houden, er is altijd wel wat te doen. En je moet er ook van genieten!

Qua handwerken ben ik vooral met m'n derde pop bezig en ik probeer iets uit op het gebied van ..... pannenlappen! (Zie blog van gisteren) Ook ik! Ik had een poging gedaan met dit prachtige patroon van Jacq, maar dat gebruik ik toch maar niet voor de pannenlappen. Ik probeer nu jacquard-haken uit. Ben al een keer of drie overnieuw begonnen.... Nu lijkt het wel goed te gaan. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Nog even dit: Leuke actie in de winkel van Katrein Kunst: 
Aanstaande donderdag, vrijdag en zaterdag alle zpagetti, ribbon en fluor wol ; 3 halen 2 betalen! Dat is lekker haken/breien in de tuin... Of voor de kachel!











(Het gaat om 30 en 31 mei en 1 juni 2013)


Liefs van De Breimeisjes!

7 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook zo en leuk tuintje aangeschaft. Alleen hij staat nog ingepakt... Te veel ander werk. Maar dat van u ziet er toch al goed uit. Binnenkort lekker smullen van de verse groenten !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met jullie trouwdag,dat klinkt wel hoor 22 jaar!
    Ik vind die moestuintjes ook zo leuk. Wij hadden jaren een moestuin in het park, maar ik kon dat niet meer combineren met mijn werk, de studie (die ik inmiddels heb afgerond) en bovenal de kindjes. Dus dat hebben we opgezegd,maar dit is natuurlijk een superalternatief wat je dicht bij huis kan doen. Moet ik volgend jaar maar eens gaan uitzoeken, nu heeft geen zin, want de tuin is bouwplaats (ha, ha). Is het patroon een beetje te volgen? Ik vond het behoorlijk lastig om het goed op te schrijven nl.

    groetjes,
    Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héérlijk toch zo'n eigen moestuintje op wielen?! Als je het allemaal hebt zien opkomen en groeien smaakt het straks not tien keer lekkerder dan anders :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog haast vergeten...een hele dikke proficiat met jullie huwelijks verjaardag !!!!!
    Grtjs
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met je huwelijksverjaardag! Ik heb zoveel niet gehaald, na 20 jaar gescheiden en ondertussen al bijna 10 jaar weer hertrouwd met mijn huidige lieverd! Nog wat geduld en wat beter weer en je tuintje wordt prachtig!
    Benieuwd naar de pannenlappen...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zelf ben ook erg benieuwd naar mijn pannenlappen.... Of het wat wordt, dat weet ik nog steeds niet!
      Dank jullie wel voor alle felicitaties!

      Verwijderen
  6. Nog net op de valreep van vandaag: Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Op naar de 25 jaar!! (Mini-)feestje gemaakt?
    Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen