{ 'anonymize_ip': true }

maandag 16 september 2013

Appelboterkoek en nog wat!


Appelboterkoek en nog wat!

Het lukt even niet om die video onderaan de blog te krijgen en daarom begin ik met "nog wat":

Wel vaker heb ik iets verteld over Ruben, mijn man, die als hobby schrijven heeft. Onder de naam Deeltijdschrijver publiceert hij o.a. columns (klik hier voor zijn website en vind daar links naar z'n columns etc.). Hij heeft ook altijd graag muziek gemaakt, maar de laatste tijd komt daar niet zoveel meer van. Hij schreef vroeger zelf liedjes! Hij heeft een aantal liedjes ingespeeld met vrienden en daar zijn nog opnames van. Nu heeft hij zo'n liedje op youtube gezet, met een, vind ik, heel origineel filmpje. Dat wil ik graag even delen en daarom staat het bovenaan deze blog! Laat je niet afschrikken door het beginbeeld, dat ziet er nogal heftig uit en dat is bepaald niet representatief voor het nummer op zich.

En dan nu de appelboterkoek.
Vanavond is er weer een workshop van De Breimeisjes, in de huiskamer van Katrein Kunst!
Deze keer hebben we als thema HERFST en ik vond dat daar wel heel goed een appeltaartje bij zou passen. Mijn moeder maakt vaak een heerlijke appelboterkoek en daar wilde ik me nu ook wel eens aan wagen. Ik heb dat recept wel eens gekregen van mijn moeder, maar waar heb ik het gelaten? Mijn moeder doet zulke dingen volgens mij een beetje uit haar hoofd en ik bedacht dat ik beter mijn zusje even kon vragen naar het recept. Blijkt dat zij juist het recept heeft gevonden, ooit in een tijdschrift en zij heeft het weer doorgegeven aan mijn moeder! 


Samen met zoon (kijk hier voor zijn blog en hier voor zijn website) heb ik de koek gisteren gebakken.




Ik ga bij de koffie vanochtend vast een stukje voorproeven met het andere Breimeisje Lydia. We hebben namelijk club. Dan spreken we alles nog even door voor vanavond. Zo is ze er toch een beetje bij, want vanavond heeft ze andere verplichtingen. Mocht de appelboterkoek tegen vallen, dan kan ik nog even wat anders halen voor bij de thee/koffie vanavond!

Liefs van De Breimeisjes!

6 opmerkingen:

  1. Dat denk ik niet dat die appelkoek gaat tegen vallen. Die ziet er kei lekker uit. Ik vind gebak met appel nog altijd zo iets van het lekkerste...
    Amuseer jullie deze avond.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die appelkoek ga ik zeker proberen thanks !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker recept. Die ga ik zeker een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die appelkoek ziet er heerlijk uit Akkelien, dit kan gewoon niet tegenvallen, enkel lekkere dingen gaan erin!
    Succes met het clubje vanavond :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er stonden nog wat suggesties bij het recept: noten, vijgen, gember, abrikozen en pijnboompitten zouden er ook heerlijk in smaken en als je "nat" fruit gebruikt zoals pruimen of perziken dan zou het slim zijn om wat paneermeel op de deegbodem te strooien: dat bindt dan het sap.
      Ik heb er zelf overigens geen rozijnen in gedaan. Daar houden wij hier niet zo van! Ik ben zelf al heel tevreden over het resultaat, smaakt prima!

      Verwijderen
  5. Wat een creatieve familie!
    Gezellig om zo samen appeltaart te bakken. Ziet er heerlijk uit!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen