{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 20 november 2013

Chocoladeletter

Chocoladeletter


Zo eens per drie weken hebben we een handwerkavond bij Katrein Kunst. We zorgen dan voor wat leuke patroontjes en ik doe er dan steeds een klein haakwerkje bij, passend bij het thema van die keer. Zo had ik de vorige keer een bloem van Zpagetti gehaakt:


Deze keer waren we in de Sint & Piet- stemming en ik was al aan het denken wat ik nu erbij kon maken. Niet te groot en vrij snel klaar. Ineens wist ik het: een chocoladelettertje! En ik ging voor de B van Breimeisjes!



Zo'n patroontje moet wat groeien en de eerste letters zijn steeds wat anders. De beste B ziet er zo uit:


En ik haakte het zo:
11 lossen, de laatste is de keerlosse.
Hierop 10 vasten haken. 
Dan haak je 10 lossen en met 1 vaste zet je in de 6e steek van de gehaakte "staander" van de letter. Dan nog 8 lossen en met 1 halve vaste boven vast zetten. 
1 losse en daarna met vasten bovenop de "staander", 3 vasten in de hoek en aan de andere kant van de staander vasten haken, weer 3 op de hoek en nog 1 vaste aan de onderkant van de staander. Om die 10 lossen haak je 12 vasten en daarna ga je naar die 8 lossen, daar haak je 10 vasten in. 
Uiteindelijk hect je het af, het mooist is dat op de manier die ik ooit vond bij Karin aan de haak, kijk maar hier.

De letters bevestigde ik met een draadje aan de patronen van deze avond.

Liefs van De Breimeisjes!

6 opmerkingen:

  1. wauw, hoe gaaf!!!!
    Thanx voor de uitleg, zo leuk|! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die letter is zo goed geslaagd dat je er zo zou in bijten ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja, bijten, dat zou ik niet doen. Misschien de poppen wel?

      Verwijderen
  3. Knap ontworpen hoor Akkelien, echt een letter om in te bijten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen