{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 7 januari 2014

Dinsdag poppendag: pop Lotte

Dinsdag poppendag: pop Lotte


In mijn laatste poppenblog vroeg Pippi mij om schoenen te regelen. Pech voor Pippi: ik heb daar nog geen steek aan gedaan! Dat er toch poppennieuws is bij mij, dat is dan wel weer te danken aan Pippi. Onlangs kreeg ik via facebook weer contact met een nicht van mij en zij had mij gevonden..... doordat ze googlede op een patroon van Pippi! 

Het blijkt dat mijn nicht Akke (we zijn vernoemd naar dezelfde Beppe) ook dol is op handwerken én Pippi was ook haar jeugdheldin! Zij gaat ook nog een Pippi maken, maar haar eerste pop is lange Lotte en ik mag haar foto's van het breiproces laten zien:




De ogen werden gemaasd.

Mooie haarkleur!



Akke heeft inmiddels zelf ook een blog, kijk maar hier. Haar poppen staan er nog niet op, maar wel andere mooie haak- en breiwerken! Volgende week weer een pop van Akke.

Nu ga ik nog een kijken of er ook poppennieuws is bij
- Haakjuffie (zij heeft een blogpauze, maar met deze link ga je naar haar eerste zelfgebreide pop!)
- Hannie
- Joke (ze meldde dat ze met beren bezig ging, ik ben benieuwd)
- Rita (doet het ook even rustig aan, maar heeft misschien wel wat om te laten zien) en
- Wieke!

Liefs van De Breimeisjes!

8 opmerkingen:

  1. wat een leuke ontmoeting via pippi' ;o) Lotte wordt erg mooi, ik heb geen poppennieuws maar ben wel met van alles en nog wat bezig,
    fijne dag
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je Lotte op je blog mag plaatsen.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een creatieve familie zeg! Deze pop ziet er ook mooi uit! Leuke blog heeft je nicht, alleen moet ze nog even een knop voor volgers maken!?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb haar even deze opmerking doorgegeven, Jacq!

      Verwijderen
    2. En nu is het geregeld: je kunt je aanmelden op de blog!

      Verwijderen
  4. Jij komt duidelijk uit een creatieve familie, leuk! De pop ziet er heel mooi uit, je hebt geluk dat je ze mag plaatsen! Benieuwd wat er voor jouw pippi nog gemaakt zal worden binnenkort...
    Bedankt voor je lieve kaartje met geluksengel ;-) dat doet deugd!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey wat leuk Lotte op jou blog
    Nu weet ik ook zeker dat mijn creativiteit bij fam. v/d Zee weg komt. Zeer leuk ben benieuwd naar Akke haar volgende pop.

    Groetjes Aukje (dochter van Akke)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het heel leuk dat ik de poppen op mijn blog mag laten zien! Ik heb zelf op dit moment niet zoveel vorderingen op het poppengebied.
      Ik ben ook heel benieuwd naar de poppen die Akke nog meer gaat maken!

      Verwijderen