{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 13 februari 2014

Dé deken (2)

Dé deken (2)


Het vordert, de deken, inmiddels heb ik al weer wat toeren klaar en ik heb alle kleuren inmiddels gebruikt. 
Toer 8, geen probleem:


Toer 9, prima te doen:



Toer 10, ik had mijn twijfels.... Heb besloten om in plaats van een vaste steeds een halve vaste te haken.

Toer 11: ja, nu komt het toch wel weer goed. Al bleek dat ik in het begin van toer 10 een paar keer 6 stokjes had gehaakt in plaats van 7 en ik heb het dus uitgehaald en opnieuw gedaan. 



Toer 12: ik wil een bepaalde kleurregelmaat in de deken en heb daarom een toer halve stokjes in plaats van hele stokjes:



Toer 13: Hier heb ik stokjes gehaakt.



Toer 14: Nog een toer stokjes, in de aqua kleur.



Toer 15 + 16: de starstitch. Er bleek een foutje in het patroon, ik kwam  inderdaad in de tweede toer niet helemaal uit. Na de up-date klopte het bijna bij mij.



Om het helemaal kloppend te maken heb ik aan het begin en eind een extra steek gehaakt.



Mijn volgende toer is al te zien: ik haak nog een toer stokjes in die aqua kleur. Dit is een extra toer, voor die kleurregelmaat die ik erin wil.

Morgen weer verder! Het is een mooi project! Ik ga ook even kijken in de facebookgroep, naar de andere resultaten!

Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl


7 opmerkingen:

  1. Wat een werk, maar het resultaat is prachtig
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een voordeel hé, als je al wat bagage hebt van haken, je kan je deken aanpassen naar believen. Het kleurenverloop is heel mooi.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja,ja, dat word echt heel mooi.
    Het is ook een leuke afwisseling met het breien van de poppen.
    groetjes Akke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, Akke, het is absoluut leuk om deze twee dingen af te wisselen!

      Verwijderen
  4. Blijven tellen! Ik heb om de 24 steken een paperclip in mijn werk gedaan ( ergens halverwege) want ik werd er gek van....en toen ging het beter. Wordt al mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo wordt het echt je eigen deken, met die extra toertjes ertussen en je kleurencombinatie ziet er prima uit, heel vrolijk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij wordt prachtig!!!!
    ik vond de stersteek zo leuk.. ik ga die zeker eens herhalen in een ander project!

    BeantwoordenVerwijderen