{ 'anonymize_ip': true }

maandag 12 mei 2014

De derde slinger van het feestje van deze blog

De derde slinger van het feestje van deze blog

Weten jullie het nog? Op 14 februari plaatste ik een feestelijke blog met give-away en ik beloofde een aantal slingers weg te geven. De eerste en de tweede zijn al een tijdje klaar en nu, nog net binnen drie maanden, is ook de derde slinger klaar.
Deze slinger heb ik vlak voor het weekend op gestuurd naar Cathérine (zonder blog). Zij vroeg een "dubbele slinger" voor zichzelf. Naar aanleiding van haar verhaal dacht ik aan een combinatie van vlinders en klavertjes vier met nog iets ertussen.

Naar het patroontje van blijmetdraadjes
Variatie op een patroontje van Ilse











Een klaproos leek haar wel wat en ik wist dat er een patroon stond in het boekje "100 bloemen om te haken en te breien" van Lesley Stanfield. Patroon nummer 1 en volgens het boek een eenvoudig ontwerp. Qua breien wel, maar wat een klus om het in elkaar te zetten! Dat viel me niet mee! 


Ik haakte alles weer aan elkaar met "ongebleekt" katoen gecombineerd met rood lockgaren (de "rode draad" voor liefde, vond ik wel toepasselijk) en dit is het eindresultaat:


Nog een paar detailfoto's:




Ik heb ook deze slinger weer met veel plezier gehaakt!

Liefs van De Breimeisjes!

10 opmerkingen:

  1. ik vind dit echt wel een hele mooie ( romantisch hart hihi) dat heb je tot een mooi geheel verwerkt Akkelien.
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze heel mooi! Ik denk dat de ontvangster heel blij zal zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt een prachtige slinger geworden, heel vrolijk, ze zal vast wel blij zijn met dit mooie cadeau!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Akkelien, knap hoe je iedere keer weer iets nieuws verzint!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel eerlijk Akkelien, voor mij is dit de mooiste slinger die je al hebt gemaakt. Je hebt er dan wel je werk aan gehad, maar het is Prachtig !!!
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige slingers Akkelien, en die klaproos vind ik helemaal super
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie slinger, vol symboliek! Echt met liefde en zorg gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie reacties allemaal! Ik kreeg ook een hele lieve mail van Cathérine, zij is gelukkig ook heel enthousiast over de slinger.
    Leuk voor mij om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, deze slinger vind ik de mooiste van allemaal! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hier een reactie van de gelukkige ontvangster.

    Wat ben ik blij met deze dubbel-gevoel slinger. Wat een kunstenaar ben je toch akkelien. Het is voor mij een slinger met een lach en een traan, ben er SUPER blij mee.....nogmaals 1000 keer dank.

    groet Cathérine

    BeantwoordenVerwijderen