{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 12 juni 2014

De handwerkavond, met nazorg

De handwerkavond, met nazorg


Vorige week was de laatste handwerkavond voor de zomervakantie. Ik liet er al wat van zien, hier en hier. En het is mijn bedoeling om deze week ook nog te laten zien hoe ik de granny's haakte. Nu even laten zien wat er zoal gedaan werd tijdens de handwerkavond. 

's Ochtends had ik natuurlijk eerst een kruidkoek gebakken:

Het recept vind je hier

Het patroon van het kanten vierkant sprak wel aan:


Er werden ook tweekleurige varianten gehaakt!

Bernarda was bezig met het omhaken van een tas, daar heb ik nu geen foto's van. 
Katrein was al een tijdje bezig met het haken van een dekentje, maar dat liep niet helemaal lekker. Het werd steeds scheef. We probeerden grotere of kleinere haaknaald, maar dat hielp weinig, het bleef bobbelig.


De volgende dag zag ik bij Annemarie een patroon van een dekentje, je vind het hier. Ik heb het even uitgetest en het is een leuke steek:


Dus ben ik nog eens naar Katrein gefietst en heb een beginnetje voor haar gemaakt:


Het gaat best lekker snel, deze V-stitch. Ik hoop dat het nu toch goed komt met het dekentje!
We nemen zomervakantie van de handwerkclub. Op 25 augustus beginnen we weer!

Liefs van De Breimeisjes!


4 opmerkingen:

  1. Ik zou zeggen een hele fijne vakantie allemaal, en na de vakantie ga ik weer volop genieten van al jullie mooie werkjes
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er weer leuk uit allemaal. En kruidkoek..lekkerrrrr!! Ik heb er van de week ook weer een gebakken. Ik doe er meestal karnemelk in en lekker veel rozijnen. In zo'n tulbandvorm is ook een leuk idee, weer eens wat anders dan de 'rechttoe rechtaan koek'

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met de vakantie voor de deur, kan je weer wat ideeën op doen. spijtig dat het dekentje scheef gaat. Ligt misschien aan de kwaliteit van de wol??? Hopelijk komt het nog goed.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het wordt overal stilaan vakantie, ook ons clubje stopt binnen 2 weken om in september te herbeginnen. Je kanten granny's zijn echt leuk! En met die V-steek komt het dekentje vast nog goed :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen