{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 6 februari 2015

Verzamelen?

Verzamelen?


Vorige week liet ik de kerstbal zien die ik maakte voor mijn zusje. Ze vond het inderdaad heel leuk, maar.... nu wil ze er meer! Ze wil nu ook ballen met de namen van haar kinderen en haar echtgenoot! 

Haar dochter was deze week jarig en dat werd afgelopen zondag gevierd. Ik heb geprobeerd om haar naam-bal klaar te krijgen voor die dag, maar dat is net niet gelukt. Ik had 'm op haar verjaardag klaar :-)


De namen van de rest van het gezin zijn aanzienlijk korter dan die van mijn zusje. Ze passen dan ook makkelijk op de standaard-bal van 64 steken. Ze worden dus iets kleiner dan die van mijn zusje.


Ze wil ze wel graag in dezelfde kleuren.



Bij mijn zusje kon er nog net een hartje tussen het eind en begin van de naam, mijn nichtje kreeg een groter hart:



Nog even een collage van de bal voor Elina:




Ik heb ook deze weer met veel plezier gebreid!

Ik gaf de bal afgelopen woensdag. Op de verjaardag van mijn moeder. Mijn moeder vroeg ook uitbreiding van een cadeautje dat ze eerder kreeg. Toen ik vijftig werd, waren mijn ouders precies vijftig jaar vader en moeder. Daarom gaf ik hen ook een cadeautje: een fles met een Fries drankje met daarbij twee gehaakte onderzetters:

Dit was al te zien in mijn Fryske bloch

Mijn moeder vindt ze erg leuk en handig en wil graag wat uitbreiding. Dus ik haakte er nog twee en twijfelde toen of ik wel dezelfde haaknaald gebruikte.... Ik ben eerst maar gestopt om het te controleren. En ja, hoor, te klein. Ik had nu met haaknaald 2,5 gehaakt en de andere duidelijk met haaknaald nr. 3. Ik ga dus nog even nieuwe haken!

Het is weer vrijdag, dus ik wens jullie allemaal graag weer een heel fijn weekend!


Liefs van De Breimeisjes!
www.debreimeisjes.nl

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

4 opmerkingen:

  1. Wat een verschil geeft dat zeg zo'n half maatje! Leuke cadeautjes weer! Je zus heeft een leuke kerstboom dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je weet in ieder geval zeker dat je cadeautjes gewaardeerd worden :-D
    Wat een leuk idee dat je je ouders op jouw verjaardag een cadeautje gaf!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke cadeautjes weer, ieder zijn eigen kerstbal! En je ziet wat een halve maat minder doet.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O Akkelien, zo blijf je wel bezig hé. Zowel met je naamballen breien als met de juiste haakpen haken ;-)
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen