{ 'anonymize_ip': true }

donderdag 26 februari 2015

Zeeuwse mee-brei-deken (1)

Zeeuwse mee-brei-deken (1)



Via Jeanet van "blij-dat-ik-brei" kwam het binnen: de Zeeuwse mee-brei-deken. En ik dacht lang: "Leuk, maar laat ik dat maar niet doen". Ik woon per slot van rekening helemaal in Friesland :-)
Ja, en toen won ik tien bollen Stylecraft! En ik besloot er toch voor te gaan en bestelde het patroon en werd lid van de facebookgroep en ging de blog volgen.

Ik wil de deken in één keer breien en gebruik één kleur, de Denim.


Ik wil 'm graag langwerpig en denk dan aan vier vlakken breed en zes lang en daarom ging ik eerst een proeflapje breien om te kijken hoe groot zo'n vierkant wordt.


Uiteindelijk vind ik het niet zo groot:


Het is nog niet eens 30 x 30 cm. Dat is weliswaar zonder het op te spannen. Ik heb het al eens in de facebookgroep geplaatst en dan krijg je wel wat reacties. Ik heb ontdekt dat de reacties vooral in het weekend komen. Leuk en leerzaam. Dit wordt zeker vervolgd! 

Het is nog voorjaarsvakantie, daarom een potje witte druifjes erbij :-)


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze altijd graag. 

7 opmerkingen:

  1. Leuk toch, om mee te breien! Al die verschillende patroontjes. De één wat ingewikkelder dan de andere, maar allemaal goed te doen. En die afmetingen; bij mij leek het ook eerder 28 cm dan 30 maar door het blocken/opspannen is het een mooi vierkant van 30 x 30 geworden.
    Jouw kleur is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig kan je raad vragen bij de facebook vrienden. Maar jou kennende wordt dit eer een mooi project.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, niet elk blok is mooi vlak na het breien, deze ook niet bij mij, maar sommige dan weer wel, maar ik denk dat je de meeste toch zal moeten opspannen, maar hoe het dan moet als je alles in 1 keer breit dat weet ik ook niet of brei je lange stroken die je aan elkaar zet achteraf? Je koos een mooie kleur. Zelf vind ik het heel leuk om doen, maar ik heb allemaal kleurtjes. Als het meevalt brei ik later nog eens een andere deken in blokken maar dan in 1 kleur net als jij. Nog veel plezier!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja mooi Akkelien en gewoon maar beginnen denk ik gaat vast goed komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga het gewoon bij jou volgen en dan zie ik wel hoe mooi het wordt... Prachtig die denim kleur.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de kleur van je garen erg mooi, veel succes met breien!!

    BeantwoordenVerwijderen