{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 11 november 2016

Breien, breien, breien

Breien, breien, breien


O, wat ben ik veel aan het breien momenteel!

Deze sjaal, met een patroon dat geïnspireerd is op een Friese visserstrui, gaat lekker:


Die lichte kleur links is het begin, dat was maar een vrij kort stuk. De volgende, iets donkerder tint is inmiddels bijna "op". Dit vind ik heel leuk om te breien, ik kan het goed doen zonder al te veel op het breien te letten. Als er al iets fout gaat, zie ik het in de volgende toer al en kan ik het makkelijk herstellen.

Met de French Riviera stop ik even. Ik was ongeveer op het punt dat ik met het kantpatroon kon beginnen, maar heb een fout ontdekt. Ik moet eerst een stukje uithalen. Ik leg het nu eerst even aan de kant. Ik wil 'm graag maken, maar er zijn op dit moment veel dingen die de prioriteit hebben. Ooit komt het goed met dit exemplaar!



En dan de Bohus-techniek, waarover ik hier al schreef.
Eerst even de bolletjes die ik kreeg bij de workshop:


Ik heb uit mijn voorraad wat andere garens hierbij gezocht en ik ben begonnen met de handwarmers:


Heel leuk om te doen! Het donkergrijze garen dat ik erbij heb gedaan is wel wat dikker dan de rest, maar de kleur past goed bij het geheel. En bij mij :-)


Het gaat ook nog best snel. Ik vind ze nu al leuk!
Heerlijk om te doen, breien, ik geniet ervan! Dat zijn ook van die happy momentjes.
Ik zal eens kijken hoever ik kom in 't weekend!

Jullie wens ik graag een heerlijk weekend, ook met happy momentjes!


Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

11 opmerkingen:

  1. Wow, jij kan toch echt wel goed breien hoor! Die handwarmers gaan schitterend worden, en die sjaal ook!!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat een leuke handwarmers die wil ik ook nog eens maken patronen heb ik al opgezocht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi allemaal, en die handwarmers, zo leuk!!
    Heel fijn breiweekend!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig je sjaal en je handwarmers ik vind het patroontje super.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat ben je lekker bezig ;o)!! Mooie dingen en lekker afwisselend! De sjaal van de visserstrui vind ik echt prachtig mooi, complimenten!! Ben er zelf ook eentje aan het breien, maar dan met een kabelmotiefje erin verwerkt. Blijft verslavend ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je handwarmers worden echt prachtig! Zo knap.
    Lekker breien dit weekend! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kleurencombinatie die handwarmers. En ik word altijd blij van blauwe sjaals. Je bent heerlijk bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, je zit echt helemaal in de breimodus! Maar leuk toch...
    Wat een mooie projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi, kleurrijk patroon van de handwarmers!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je sjaal wordt prachtig in die blauwtinten. Je handwarmers vind ik ook erg leuk, en knap! elke keer denk ik.. zal ik het nog eens proberen op vier naalden? Het blijft toch kriebelen hoor.. Wie weet, eerst nog een hoop andere dingen afmaken.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen