{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 1 november 2016

Dinsdag - poppendag Pop met kleertjes (3)

Dinsdag - poppendag Pop met kleertjes (3)


Maria had twee poppen gekocht, omdat ze twee kleindochters heeft, Eliza en Jasmijn. Pop één was al aangekleed, dat had ik hier al laten zien. Popje twee mag vandaag haar garderobe showen:



Het is hetzelfde setje en dezelfde broek, al is het gebreide deel nu zachtroze.





Maria haakte ook jurkjes. Hier zie je het jurkje van de pop van Jasmijn. Maria schreef me dat het jurkje achter als sluiting 2 mooie rode hartjesknopen heeft en dat haar kleindochter die consequent voor doet :-)


Eliza ontdekte op het patroon een leuk mandje. "Dat heb ik nodig", zei ze tegen oma.
Een half uurtje later kwam ze vragen of het mandje al klaar was! Dat was het nog niet, want Maria was nog met wat anders bezig. De reactie van Eliza: "Ik ongeduldig jou!"

Uiteindelijk haakte oma er twee. Want als de pop van Eliza iets krijgt, dan krijgt de pop van Jasmijn het ook. De meisjes noemen het zelf hun "tweelingpoppen". Dit is het mandje van de pop van Jasmijn, in een kleur die past bij het gehaakte jurkje:


En hier is het setje voor de pop van Eliza:


In dit geval een roze mandje erbij:



Wat leuk hé! Maria heeft zelf drie zonen, daar heeft ze nooit poppenkleding voor hoeven haken. Dat kan ze nu prachtig inhalen met twee kleindochters!  En als Eliza nog eens in het patronenboekje bladert, ontdekt ze vast nog veel meer mooie dingen die ze "nodig" heeft! En dan volgt er ook vast weer een blog bij mij :-)

Nu is het de hoogste tijd om te kijken of er ook poppen- of ander nieuws is bij 


Corina,
Elizabeth,
Es,
Jannie,
Prie Praat,
Ria 
Rita,
Rozemarijn  en
Sandra

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 



Liefs van De Breimeisjes!


Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

10 opmerkingen:

  1. Schattig, dat kleine spul, en wat leuk gemaakt door Maria! Heb zelf ook enorm veel poppenkleertjes gemaakt in de afgelopen decennia, hopelijk komt er ooit nog eens 'noodzaak' om het weer op te pakken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor de beide meisjes dat ze zo'n creatieve oma hebben! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoezige setjes! Dat zal voor veel speelplezier zorgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schattig en heel mooi gedaan vooral die mandjes heel apart

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige kleertjes.Jammer dat mijn dochter niet meer met poppen speelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi gemaakt allemaal! Ik vond mezelf altijd een echte meisjesmoeder, maar ik kreeg 2 zonen (waar ik overigens erg blij mee ben hoor) Ach dan maar poppen en kleertjes haken voor dochtertjes van vriendinnen, oppaskindjes en nichtjes. en wie weet krijg ik ook ooit nog eens een kleindochter
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad leuk dat Maria nu haar achterstand ;) in kan halen, daar zullen haar kleindochters blij mee zijn. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend leuk om voor kleine meisjes poppenkleertjes te maken... Zo dankbaar werk! En wat maakt Maria er veel werk van. Zo kan er uren gespeeld worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat mooi allemaal! Echt gelukzakken zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige poppengarderobe. Ik ben helemaal verliefd! Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen