{ 'anonymize_ip': true }

vrijdag 16 december 2016

Een Kersttasje vol verrassingen

Een Kersttasje vol verrassingen


Wat was dat leuk maandagavond, de workshop! Gisteren liet ik al zien hoe gezellig en aantrekkelijk de Kersttasjes klaar stonden.  Dit is mijn tasje, versierd door Lydia.



Veel pakjes waren ook nog eens heel feestelijk ingepakt. Dáár heb ik geen foto van, want ik was zo nieuwsgierig dat ik alles al uitgepakt had voor ik daar aan dacht

Zo leuk en verrassend wat er allemaal in zat!


Natuurlijk waren er gehaakte cadeautjes:


Een sparkle-ster van Hedy en een kabouterhoofdje van Christine. En iedereen kreeg een engeltje van mij.

Er waren ook cadeautjes om te eten/drinken:


Een mooi en kunstig gevouwen doosje met daarin winterthee en chocola, van Margriet, en in dat witte papiertje zat heerlijke chocoladefudge, zelfgemaakt door Heleen. 't Is al op, echt lekker.

Er was kerstversiering:


De houten hanger is gemaakt door Chantal, de engel en het rendiertje zaten in het zakje van Piety/Katrein.

Twee cadeautjes waar we zelf mee aan de slag mogen:


Het bovenste is een heel compleet pakketje om een ster te maken, dat kregen we van Carola. Het onderste pakketje is van Lydia, die bij de andere dames kleine bolletjes garen in de plastic bol had gedaan, om er zelf een bal omheen te haken. Bij mij stopte ze er een ander lief cadeautje in.

En van Caroline wist ik wel dat ze altijd veel doet met vilten. En nu kreeg ik dit:


Een klein boekje met daaromheen een prachtige omslag, helemaal gevilt. Echt een kunstwerkje!

Zo leuk dat ieder op haar eigen manier een leuk en lief cadeautje maakte voor alle anderen.
De handwerkavond is altijd al een happy moment voor mij. Nu was het extra bijzonder en ik koester al deze cadeautjes! Nou ja, behalve de fudge dan, hé. Die is al op!

Dan deel ik vandaag ook nog een haakpatroon. Weer met veel inspiratie van Dinah, die dit jaar weer een leuke CAL heeft, met kerstboompjes. Iedere woensdag én zondag deelt ze nu steeds een nieuw patroon. Nu ben ik zelf wat laat met alles dit jaar, de kerstversiering hier in huis is nog steeds niet klaar. Ik heb ook nog geen boompje van Dinah gehaakt en toch... een boompje inspireerde me wel tot een eigen versie. Dit is het patroon van Dinah en dit is mijn boompje: 


En mijn versie haak je zo:

Begin met 2 lossen, in de tweede losse vanaf de haaknaald 1 vaste. 1 keerlosse.
In de vaste 2 vasten. 1 keerlosse.
Vanaf nu elke toer: in de eerste steek 2 vasten. Verder in elke steek 1 vaste. Eindig met 1 keerlosse. Ga door tot je 11 steken hebt. Dan 1 keerlosse.
In de eerste 3 steken 1 halve vaste. 1 losse en in die zelfde steek 1 vaste, in de volgende 6 steken elk 1 vaste (er blijven nu nog 2 steken over aan ‘t eind van de toer), 1 keerlosse.
Vanaf nu weer elke toer: in de eerste steek 2 vasten. Verder in elke steek 1 vaste. Eindig met 1 keerlosse. Ga door tot je 15 steken hebt. Dan 1 keerlosse.
In de eerste 3 steken 1 halve vaste. 1 losse en in diezelfde steek 1 vaste, in de volgende 10 steken elk 1 vaste (er blijven nu nog 2 steken over aan ‘t eind van de toer), 1 keerlosse.
Vanaf nu weer elke toer: in de eerste steek 2 vasten. Verder in elke steek 1 vaste. Eindig met 1 keerlosse. Ga door tot je 19 steken hebt. Knip de draad af.
Haak nog zo’n deel en aan het eind haak je de twee deken met vasten aan elkaar. De meeste draadjes kun je naar binnen doen. Aan ‘t eind afhechten en laatste draadje wegwerken.
Als je dat leuk vindt, kun je het boompje iets opvullen, vlak voordat je het helemaal dicht gehaakt hebt.


Ik wens iedereen een heel fijn weekend! En denk aan de happy momentjes!

En woon je in de buurt van Sneek? Morgen (17 december) is de Scharnestraat in Dickenssfeer! Ze maken er altijd veel werk van, beslist de moeite waard om even te kijken!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooi tasje en wat een geweldige inhoud! Leuk zoals jullie elkaar over en weer verwennen met iets kleins en liefs.
    Wat heb je trouwens een mooie aangepaste fotocollage boven aan je blog, leuk!
    De ballen die je hebt gebreid voor Fedde, Oscar, Miertje en Roza zien er weer goed uit, leuk dat je zo weer een aantal blije gezichten hebt verzorgd :-)
    En dan de kussens voor de breiclub, wat zijn die mooi!! Het zijn stuk voor stuk mooi bedachte patronen en in het ene kussen meen ik zelfs kerstboompjes te herkennen (maar dat komt natuurlijk omdat ik in deze tijd door een 'kerstbril' kijk :-)
    Van harte gefeliciteerd met je 1000e blogje. Je kan er inderdaad wel een boek van maken *Ü*. Ik geniet van alles wat je schrijft, dank daarvoor!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve cadeautjes. En allemaal met zorg uitgezocht/gemaakt.
    Heerlijk om elkaar zo te verwennen. Nu worden die avondjes alleen nog maar dierbaarder..
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke goody bags :) Heel speciaal met al die zelfgemaakte cadeautjes. Jullie ook een heel fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel origineel die tasjes. :-)
    En leuke kleine cadeautjes.
    Groet, Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie cadeautjes zo lief dat jullie dat allemaal voor elkaar gemaakt hebben. Dat tasje is ook zo leuk! Ik zou er de hele maand december mee lopen als ik jou was. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verwennerij. Een leuke afsluiter van een succesvol handwerkjaar :)

    BeantwoordenVerwijderen