{ 'anonymize_ip': true }

woensdag 18 januari 2017

Lekker warm

Lekker warm


Voor Hannah heb ik al het een en ander gehaakt en gebreid. Ze is altijd heel enthousiast en maakt ook graag anderen blij met Breimeisjes-brei-en/of-haakwerk. Ik had nauwelijks de mutsen voor Siem en z'n moeder af, toen ik alweer twee verzoekjes kreeg. Wéér een muts, deze keer voor Eden:


Het patroon is oorspronkelijk van The Velvet Acorn Designs, je vind het kooppatroon hier. Ik heb er een stoerdere versie van gemaakt.


Het garen heet Eskimo. De kleur heet mosgroen. Zoon en breivriendin vonden het meer grijs, ik vond het nogal donker, maar op deze zonnige foto's lijkt toch wel weer wat grijsgroen.

Van dezelfde kleur wilde Hannah dit keer ook iets voor zichzelf: een paar wollig warme slof/sokken. 


Het patroon is van Drops Design en je vind het hier. De naam van het patroon is Forest Steps en wat dat betreft is de kleur mosgroen wel goed gekozen!

Het wordt op een bijzondere manier gebreid. Je moet aan het eind een naad dichtmaken aan de onderkant en die bovenrand moet je er ook nog aanzetten, dus heel anders dan "normaal" sokken breien 😊 

Ik heb ze zelf even gepast om te kijken hoe het eindresultaat dan echt is, want zo plat zie je het niet goed.


Ze zijn leuk, hé! Ook wel stoer met die kabel bovenaan!


Ik had overigens ruim voldoende aan vier bollen, mocht je er ook mee aan de slag gaan. In het patroon adviseren ze vijf bollen. Ik heb de middelste maat gebreid. Volgens mij had ik ruim genoeg garen gehad om de grootste maat te maken.

Ik hoop dat Hannah er veel plezier van heeft en dat ze nu lekker warme voeten heeft!


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

8 opmerkingen:

  1. Die vrouw weet waar je warmte kunt kopen, in de breedste zin van het woord, want dat het veel warmte extra in is gestopt, daar kan ze van opaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar komt weer zo'n leuke muts op mijn scherm! Fijn hé dat je breiwerk zo gewaardeerd wordt dat er om gevraagd wordt. Met de temperaturen van deze week is dat goed te begrijpen. De slofsokken zijn enig! Wat een leuk model zo met de kabel aan de bovenkant. Heerlijk warm!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige sokken, heerlijk
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kunnen ze nu wel goed gebruiken met die kou. Lekker warm en mooi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er allemaal geweldig mooi én warm uit! Je hebt er weer enkelen blij gemaakt!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zowel muts als sokken zijn super. Ook door de wol die je gebruikt heb. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen