{ 'anonymize_ip': true }

dinsdag 30 mei 2017

Dinsdag - poppendag Een lange reis

Dinsdag - poppendag Een lange reis


Ineens heb ik allemaal andere projecten  en projectjes die heel goed op poppendag passen en Dotje is nog niet erg opgeschoten. Mede door die andere projecten natuurlijk.
Een van die projectje is een verpleegstertje. Een lieve vriendin had slecht nieuws over haar moeder en ik wilde graag laten weten dat ik aan hen dacht. Daarom haakte ik een verpleegstertje:


Ik stopte haar in een enveloppe met een kaartje. Extra plakband op de enveloppe en ik had haar gewikkeld in bubbeltjesplastic. Ik stopte haar maandag in de brievenbus.


Ze had dus best dinsdag kunnen arriveren. Nu is 't wel vaak mis met de post die ik naar juist deze vriendin stuur. Ze is namelijk een soort van vroegere buurvrouw, ik woonde bij haar in de straat. Ik vergis me heel vaak in 't huisnummer! En stuur 't naar mijn eigen vroegere huis. Dáár had ik deze keer heel goed opgelet. Dat klopte. En ik had 't ook voldoende gefrankeerd. Toch kwam ze dinsdag niet.


Ik had m'n vriendin inmiddels wel op de hoogte gesteld en het verpleegstertje al "virtueel" gestuurd, per foto. Woensdag was ze er nog niet! Dus heb ik afgelopen donderdag een tweede verpleegstertje gehaakt. Ik wachtte het nog even af, of ze misschien toch nog de weg zou vinden.


En ja: vrijdag kwam ze eindelijk aan! Waar zou ze ondertussen geweest zijn?


Gelukkig is ze gearriveerd. En ik weet wel dat het niet echt helpt, maar het doet vast een beetje goed. 

Dat tweede verpleegstertje komt ook nog wel eens langs in de blog. Nu ga ik eens kijken of er poppen- of ander nieuws is bij

Corina,
Ria
Rita,
Sandra  en
Tineke

Als je ook mee wilt doen op poppendag, voor een keer of voor regelmatig, laat het weten! Dan wordt het lijstje weer wat langer! Het is zo leuk om ideetjes te delen en elkaar te inspireren! 


Liefs van De Breimeisjes!

Reacties zijn van harte welkom! Ik lees ze graag.

13 opmerkingen:

  1. Wat attent van je. Ik ben er zeker van dat het gewaardeerd wordt.
    (PS om de 14 dagen probeer ik ook een poppenverhaal te schrijven)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb net even gekeken! Ik zet je weer in 't lijstje :-)

      Verwijderen
  2. Zo'n lief en attent gebaar helpt absoluut! Ik denk dat de postbode misschien zelf ook wat steun nodig had en de verpleegster even zelf bewaarde. Wie weet heeft jouw lieve gebaar dus nog veel meer mensen goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig verpleegstertje en mooi gebaar. Ze heeft een flinke omweg gemaakt, maar gelukkig is ze op het goede adres aangekomen. Jouw vriendin en familie waarderen jouw persoonlijke gebaar vast.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, Akkelien. Dank je wel. Donderdagmorgen krijg ik de uitslag van al die onderzoeken. We horen t wel. Ik zal je zustertje onder de lamp in de kamer hangen. Dan geeft ze een beetje licht in de komende dagen. Hartelijke groetjes,Mart

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een lange reis, natuurlijk is het leuk om een zustertje te krijgen, elke keer als je er naar kijkt weet je dat het met liefde gemaakt is en dat er iemand aan je gedacht heeft. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig heeft ze toch haar weg weten te vinden naar de juiste; nu mag ze de liefde uitstralen die ji er in gestopt hebt om extra steun te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jammer dat ze niet kan vertellen waar ze geweest is, maar lief dat je dit voor haar gemaakt hebt en fijn dat ze uiteindelijk toch de weg gevonden heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lief. Little things mean a lot. Een klein hart onder de riemstekertje die vast goed werk doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een lief gebaar van je! En die post... vreemd hé. Wie weet welke avonturen heeft het verpleegstertje nog eerst even beleefd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier de vriendin. "Het zijn de kleine dingen die het doen". Een oud liedje, maar zo waar. En zoals mijn moeder al zei: diit brengt licht in donkere dagen! Ook als je leven op zijn kop staat. Dank. Xxxx, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het kan soms raar gaan met de post! Maar misschien had iemand intussen het verpleegstertje heel erg nodig, je weet maar nooit met die wonderlijke poppen hè..
    In elk geval is het nu op de plek van bestemming, en ik weet zeker dat het gewaardeerd wordt!

    BeantwoordenVerwijderen